Re: Madani Bouhouche
Insider, graag maak ik u erop attent dat er na een onderzoek/schouw ter plaatse door de Belgische politie - Eddy Vos c.s. - is bevestigd dat Bouhouche is gestorven door een boom(deel), waarbij ik gevoeglijk aanneem dat dit (in commissie/samenspraak met de Franse politie en justitie) is opgetekend in een ambtsedig opgemaakt proces-verbaal. Zo’n geschrift kan worden aangemerkt als een wettig bewijsmiddel dat deel uitmaakt van het politie- of strafdossier, uw hypothese ten spijt.
Wat u bedoelt met ‘er is in juridische termen sprake van een alternatief scenario’, is mij überhaupt een raadsel. Een alternatief scenario - feitelijk scenario - kan onder andere juridische consequenties met zich mee brengen.
Dat er geen bewijs is voor de stelling dat Bouhouche niet is vermoord - voor zover u dat bedoelde te zeggen - en dat er iemand anders dan hij dood bij of onder die boom lag, heeft u er niet van weerhouden op de proppen te komen met een alternatief scenario op basis van bepaalde aannames - deels weggeslagen gezicht, geen vingerafdrukken, geen DNA -, welke aannames, voor zover die juist mochten zijn, in het geval van Bouhouche niet betekenen dat de dode man bij of onder de boom niet op een andere wijze als Bouhouche kon worden geïdentificeerd. Daarbij bestaat bij mij de indruk dat Bouhouche door dezen en genen - niet door u - is geframed als kluizenaar, waarvan helemaal geen sprake was. Ten tijde van zijn overlijden verhield Bouhouche zich in meer of mindere mate (onder anderen) met een vriendin, vrienden en bekenden (dorpelingen/omwonenden), nog even los van de bestaande banden tussen Bouhouche en zijn familie, waarbij aangenomen mag worden dat een of meer van hen op de hoogte zijn gebracht van zijn overlijden. Van die zijde is mij geen verhaal bekend dat Bouhouche niet zou zijn overleden of dat er twijfels bestonden over zijn dood.
Kom ik weer uit bij voormelde lezing van Eddy Vos, op wiens informatie mij wil verlaten, zonder dat ik mij daarbij wil profileren als ‘advocaat’ of ‘de professionele onderzoeker’, om met u te spreken. Waarom zou ik?