Re: Hypothese Cobra
FreCR wrote:Deal, ik ben bereid dit te ontvangen en te bekijken. Stuur me maar een privébericht.
Bossi wrote:Beste FreCR,
Ik heb geen enkel probleem om u persoonlijk te ontmoeten zodat ik u de nodige stukken kan laten inkijken. U zal willen begrijpen dat ik de nodige voorzichtigheid verder in acht neem jegens derden. Helaas heb ik de verplichting hieromtrent mijn beroepsgeheim te respecteren. Desgevallend mede in aanwezigheid van LEO.
Beroepsgeheim: Als u de kennisname van het document hebt verkregen, niet vanuit beroepsperspectief, dan hoeft u geen schrik te hebben van het schenden van beroepsgeheim omdat dit niet van toepassing is (meende ik me te herinneren, ik ben geen expert). Als u zelf het onderwerp uitmaakt, heeft u ook geen beroepsgeheim (meende ik me te herinneren) t.o.v. de zaken betrekking op jezelf. Een dokter kan dus zonder gevolg bekend maken welke ziekte hijzelf bij zichzelf heeft vastgesteld dacht ik.
Als jij me een document doorstuurt over jezelf en daarbij vraagt dit voor mezelf te houden, dan zie ik geen reden om deze vraag niet te respecteren en zal ik dit ook voor mezelf houden.
Over de inhoud kan ik dan wel (indien gewenst) bevestigen als de inhoud deels of volledig overeen komt met wat gezegd wordt.
Uiteraard kan iedereen een document opstellen, afprinten en terug inscannen.
Voor zo ver mogelijk zal ik bij het ontvangen van een of meerdere documenten, de authenticiteit van dit document of kopie van dit document proberen in te schatten. ALS ik ergens twijfels of vragen rond zou hebben dan, zou ik dit eerst overleggen in plaats van zomaar online te zwieren. Dat zou anders geen eerlijke manier van communiceren zijn vind ik.
Ik begrijp dat je enige wantrouw hebt t.o.v. derden. Enerzijds begrijp ik dat wel, anderzijds, als je niets te verbergen hebt en je zegt eigenlijk zelf al openbaar wat van document je kreeg, dan denk ik dat je dit document ook wel wil sturen "in private". Ik heb op je Private-forum-email-bericht die ik kreeg geantwoord zodat je mijn email adres hebt om een document op door te sturen indien je beslist dit te doen.
Volledig akkoord met uw schrijven, FreCR. Ondertussen heb ik nazicht gedaan en uw email ontvangen, waarvoor mijn dank. Ik zal dan volgende week het nodige doen zodat u het schrijven uitgaande kabinet van onderzoeksrechter ontvangt zoals het mij toekwam. Verder had ik gehoopt op uw aanwezigheid op de vergadering. Mondelinge toelichtingen en ervaringen visueel delen lijkt me nog steeds beter dan niet te weten wie achter de berichten schuilt. Tenzij andere noodwendigheden die zich zouden opwerpen.
In ieder geval heb ik verschillende vraagtekens geplaatst bij het schrijven uitgaande het Kabinet van een onderzoeksrechter dat als test zou moeten blijken. Bleek "een vergissing te zijn". Mijn plotselinge ziekte en opname in het ziekenhuis heeft me nog niet toegelaten om de gebruikelijke stappen die ik me ga aanwenden, te ondernemen. Ik ga daarover wel de Voorzitter van de bevoegde Rechtbank van eerste aanleg daarover persoonlijk contacteren. Een poging zonder afspraak zodat ik de verantwoordelijke koe rechtstreeks bij de hoorns kan nemen.
Er gebeuren wel meerdere schrikwekkende zaken in het dossier Bende van Nijvel met de nodige intimidaties en bedreigingen. Hoewel ik van nature zeker niet snel bang ben.