Re: Xavier Sliman
De betrokkenheid van de huurlingen moet nog worden aangetoond. Niets ondersteunt deze hypothese. De Franse politie weet zeker over de Slimans. Sommigen lijken trots op hun speelkameraadjes.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Xavier Sliman
De betrokkenheid van de huurlingen moet nog worden aangetoond. Niets ondersteunt deze hypothese. De Franse politie weet zeker over de Slimans. Sommigen lijken trots op hun speelkameraadjes.
Wat ben je in al je "sérieux" weer grappig Etienne. ALLES moet nog worden aangetoond ... tenzij Martine Michel binnen 11 dagen nog zal meedelen dat ze IETS van bewijs gevonden heeft. Alle pistes staan dus nog open. PV's en valse PV's en verbrande en verloren PV's ten spijt.
Ik rapporteer hier wat het resultaat is van lang persoonlijk onderzoek, gedaan op vrijwillige basis, op eigen kosten en 100% vrijwillig. En ook zonder enige politieke of communautaire bijbedoeling.
Mijn respect daarvoor!
Ik wil gerust mijn toetsenbord aan de kant zetten en mij terug op het terrein begeven. Maar het ontbreekt me aan de moed met 28 juni in het voorruitzicht. En zeker als men wordt afgeremd om de waarheid te verkondigen. Daarvoor zijn blijkbaar alle middelen goed. Al jaaaaren.
tenzij Martine Michel binnen 11 dagen nog zal meedelen dat ze IETS van bewijs gevonden heeft.
Maar Fenix toch...
PV's en valse PV's en verbrande en verloren PV's ten spijt.
Voila... onder andere.
Onlangs had ik telefonisch contact met een tweedehandshandelaar in Charleville-Mézières. Ik stelde me voor als gepensioneerde die een boek wilde schrijven over de Brabantse moorden. Hij gaf geen commentaar...
Ik moest veel met mijn gesprekspartner praten om hem te laten toegeven dat hij Xavier Sliman goed had gekend en dat hij zaken met hem had gedaan in wapens en andere accessoires. Hij was nogal terughoudend om namen in het algemeen te noemen, maar uiteindelijk vertelde hij me dat hij dacht dat Xavier het brein achter de bende was. Volgens hem had hij een bovengemiddeld IQ. Hij was sluw en pervers tot het punt dat hij zijn eigen moeder voor een beetje geld zou hebben verkocht.
Toen ik de mogelijkheid noemde dat de Bende van Nijvel hadden kunnen zijn, vertelde hij me dat als ze dit hadden gedaan, het niet per se was om zoveel mogelijk buit te maken, maar ook om "stoom af te blazen"!
Verrassend, niet?
Daar is niets verrassends aan. Xavier werd als boosdoener gepresenteerd, op tv, in de kranten, in een boek. Het is onvermijdelijk dat er mensen zijn die erin geloven. Maar kunnen ze zeggen waarom? Ik geloof het niet.
Om bij het onderwerp te blijven, ben ik van plan binnenkort naar de omgeving van Charleville te reizen om deze gesprekspartner persoonlijk te ontmoeten en meer informatie te verkrijgen. Als iemand hier zijn toetsenbord aan de kant wil laten staan om me op het veld te vergezellen, ben je welkom.
Tevergeefs en bespaar u die moeite, C.P..
Vanwaar deze opmerking? Omdat de gebroeders Sliman dood en - daarom - onberechtbaar zijn of omdat u ze überhaupt niet beschouwt als verdachten of daders of omdat op 28-06-2024 het gerechtelijk onderzoek zal worden gesloten?
Omdat men ze niet meer heeft kunnen beschouwen als verdachten noch daders, Youssou. Zoals ik beloofde kom ik daar iets uitgebreider op terug.
Omdat ze dood zijn, ja; www.rechtvan strafvervolgingvervaltdoordendood.be. Ik wacht 'rustig' af.
Onderzoek Sliman:
In het kader van de zaak Piro, is er in datus van 20.02.2003 een nota opgemaakt door de Federale Politie van Neufchateau, en gericht aan de Procureur des Konings van Neufchateau, onderzoeksrechter Langlois in het kader van zijn dossier 86/96 en aan onderzoeksrechter Connerotte in het kader van zijn dossier 24/96.
Op 16 maart 2000 is de Federale Politie Neufchateau ter plaatse gegaan bij de Recherche van de Brigade Charleville. Men was op zoek naar informatie in verband met de gebroeders Sliman. Een dossier werd overhandigd dat zich op de brigade bevond betreffende Verdin Patrick en Sliman Thierry.
Op basis van de elementen in het dossier en de verzamelde informatie, heeft men verder contact opgenomen met de Nationale Recherche van de Gendarmerie te Reims. De Federale Politie van Neufchateau ging op 06 oktober ter plaatse bij deze eenheid. Commandant Bourgard van de Brigade in Reims, bracht ter kennis dat de gebroeders Sliman verdacht werden van Hold Up’s en jarenlang beschouwd werden als uiterst vuurwapengevaarlijk. Voornamelijk in de periode 1970-1980. Door de Franse gerechtelijke autoriteiten werden ze verder verdacht van verschillende moorden.
Commandant Bourgard bracht verder ter kennis dat Sliman in staat is om op een speciale wijze iemand te elimineren. In het rapport nummer GI 192 van 11.10.99 is er melding dat de verdachten steeds ontkennen en ook steeds door de mazen van het net glippen. Ze zijn bekend als koelbloedige moordenaars, bijzonder gevaarlijk, extreem intelligent maar ook enorm sluw.
In hetzelfde rapport is er melding dat de gebroeders Sliman bijzonder actief zijn in Frankrijk vanuit het oogpunt Hold Up’s, namelijk in: Fontainebleau – Charleville – Mohon – Chateau Thirry – Strasbourg – Metz.
Hun medeplichtigen in de jaren 1980: Gambini Louis, Mandelli Pierre, Masson Edmond en Masson Roger.
Alle ingezamelde informatie, rapporten en foto’s van de verdachten worden overgemaakt aan de CWB van Jumet-Charleroi, in bijzonderheid voor de feiten op wapenhandelaar Dekaise te Waver.
Besluitende:
Een Proces Verbaal onder het nummer 002789/2011 dd. 24.02.2011 inzake moord ter gelegenheid van diefstal, met geweld of bedreiging, met verzwarende omstandigheden, waarbij wapens werden getoond of gebruikt, plaatsvindend tussen de 13.03.1982 en 11.11.1985, werd overgemaakt aan De Valkeneer, Procureur des Konings te Charleroi. Dit in opdracht van zijn kantschrift. Waarin de melding dat onderzoek is uitgevoerd in 1982 en 1999.
Betreffende het onderzoek naar de moorden in Brabant Wallonië, dossier 26/90 onderzoeksrechter M.M., brengt de CWB de Procureur op de hoogte dat de informatie vervat in het verslag van de Federale Politie van Neufchateau bekend is bij de diensten CWB. Die informatie het onderwerp geweest is van een aantal officiële verslagen en verklaringen die aan de betrokken magistraten zijn toegezonden.
De broers Sliman het onderwerp waren van een diepgaand onderzoek, in het bijzonder vanwege hun gelijkenis met de Dekaise robotfoto/schets, die onmiddellijk na de gebeurtenissen werd verspreid. Zij werden ondervraagd en hiervan werd verslag uitgebracht.
Deze informatie en andere, met name Franse informatie, werd reeds in 1999 door de CWB doorgegeven aan de onderzoeksrechter de Heer Raynal, O.R. in de zaak Brabant Wallonië dossier 26/90.
Het werkdocument Neufchateau werd inderdaad op 13.12.1999, referte CR / 3488 / CWB / Jumet, naar de magistraten in de zaak Brabant Wallonië (26/90 – 33x87) toegestuurd. Dit werkdocument ging vergezeld van een kopie van de Franse documentatie waarnaar de Heer Adam in zijn memorandum verwees.
Het rapport telt meer dan 190 bladzijden en werd ook toegezonden aan Advocaat Generaal Micheaux, Substituut Procureur Horion, de Heer onderzoeksrechter Lacroix en de Heer onderzoeksrechter Raynal. Het werd eveneens doorgezonden aan de Politiehiërarchie van de Cel Waals Brabant.
Verdere referenties waren te talrijk om deze allemaal te citeren, maar verwijzen toch naar de P.V.’s 2014 – 2015 – 2016 dd. van 22.11.1982 van de Brigade Hastière (belangrijke informatie), P.V. 343 dd. van 21.11.1982 uitgaande de B.O.B. Aarlen na het inforapport 306001/82, het P.V. 1027 dd. van 22.11.1982 uitgaande van de BOB Waver (confrontatie en kennisgeving aan de onderzoeksrechter die Sliman Xavier vrijlaat na negatief onderzoek) verwijzend naar de informatierapporten van de gebroeders Sliman die onder bijlagen werden toegevoegd.
Naar de mening van de Cel Waals Brabant werd gans de onderzoekslijn uitgebreid behandeld.
Het doorgedreven onderzoek bleef echter negatief over de mogelijke betrokkenheid van Sliman Xavier en / of Sliman Thierry bij de feiten die de CWB aanbelangden.
Verhopende u hiermee te hebben geholpen, Youssou.
Naar mijn oordeel, het zoveelste in het dossier, is er toch tegenspraak vast te stellen. Als de Federale Politie van Neufchateau zich op 16 maart 2000 begeeft naar de Recherche van de Brigade Charleville en daar een dossier krijgt toegewezen om in hun werkdocument op te nemen, hoe kan dan het werkdocument van Neufchateau op 13.12.1999 door de CWB naar de magistraten zijn toegezonden?
Nog een vaststelling. Inzake de moord op de Heer Ertrijckx François kwam de Adjunct Commissaris van de Politie Anderlecht op de plaats van de feiten voor verdere vaststellingen en instructies aan zijn politieagenten. De feiten vonden plaats op 23 januari 1985. Op zijn Proces Verbaal schrijft hij: “Ten jare Negentiehonderdvijfenzeventig op 23 januari om 22.10 uur…” Geen enkele verbetering of correctie met een navolgend PV. En niemand dat daar over struikelde.
Meer en meer heb ik sterk de indruk dat er in verschillende dossiers met een rode neus is gewerkt.
Hartelijk dank, Bossi, voor deze verrijkende aanvulling.
U schreef: "Commandant Bourgard bracht verder ter kennis dat Sliman in staat is om op een speciale wijze iemand te elimineren." Weet u op welke wijze en door wie dat elimineren plaatsvond.
Verder schreef u: "De broers Sliman het onderwerp waren van een diepgaand onderzoek, in het bijzonder vanwege hun gelijkenis met de Dekaise robotfoto/schets, die onmiddellijk na de gebeurtenissen werd verspreid. Zij werden ondervraagd en hiervan werd verslag uitgebracht."
Ben onder andere benieuwd naar wat er in dat 190 pagina's tellende rapport staat. Enfin, ik zal het wel of niet zien. Fijne zondag!
Het doorgedreven onderzoek bleef echter negatief over de mogelijke betrokkenheid van Sliman Xavier en / of Sliman Thierry bij de feiten die de CWB aanbelangden.
Uw bericht - 'doorgedreven onderzoek naar Thierry en XavierSliman' - wekt op zijn minst de suggestie dat er na 1982, namelijk rond het jaar 2000, wel verder is doorgerechercheerd in de zaak-Sliman, wat niet gemakkelijk valt te rijmen met de lezing van Jean-Pierre Adam, die aangaf dat de piste-Sliman is genegeerd door politie en justitie.
Uw bericht maakt (mij) min of meer duidelijk dat het Bende-onderzoek - een publieke zaak! - door of dankzij de Cel Waals-Brabant is overgeleverd aan de duivel, onder het mom of de leugen van 'het geheim van het strafrechtelijk onderzoek'.
O ja, over leugen gesproken. Dat ik de advocaat was of ben van Robert Beijer, is bullshit. Heb nooit met hem gecommuniceerd, behalve dan dat ik hem hem een paar jaar geleden op tueriesdubrabant.1fr1.net een vraag heb gesteld, waar ik nooit een antwoord op heb gekregen.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Xavier Sliman