381

Re: Thierry Sliman

Youssou, in een ander topic heb ik geschreven dat Belgen niet in staat zijn hun eigen stal uit te mesten, in feite geldt hetzelfde voor de Fransen. Zij hebben ooit hun gespuis naar hier gestuurd door ze uit eigen land te verbannen. Zie OAS.

Ik heb ook nooit uitgesloten dat de Slimans geen hand- en spandiensten verleend hebben. Maar laat ons aub geen tijd verslijten aan de Slimans. Wij willen, ik wil bij de opdrachtgevers belanden. Ik ben al blij dat je schrijft "los van de stelling dat de Slimans etc." ...

382

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Hier zijn de verwachtingen gespannen, los van de stelling dat de gebroeders Sliman iets te maken hebben gehad met de aan de Bende van Nijvel toegeschreven feiten.

Geen nood, Youssou. Het ligt al een tijd klaar om aan uw verzuchtingen te kunnen voldoen en om u daarover te informeren. Alle mogelijke vrije tijd en nachtelijke uren ben ik nu onder andere aan het besteden met 28 juni in aantocht. Nooit gezien hoe men een dossier chaotisch heeft samengesteld. Stukken die bijvoorbeeld tot dossier Y behoren kan men terug vinden in dossier C. "Wij hebben dat P.V. niet". Het bleek wel aanwezig maar dan in een totaal ander bundel dat er dan weer niet in thuishoorde. Een onderzoeker die een P.V. naar aanleiding van een huiszoeking opstelde kon vier jaar later niet meer herinneren dat hij aldaar huiszoeking had uitgevoerd. Dat roept dan toch vragen op. Niet? Om alle dagen huiszoekingen uit te voeren om dit niet meer te weten dan moet men tijdens zijn dienst al alle dagen op betrappingen op heterdaad uitkomen om zonder huiszoekingsbevel een woning met aanhorigheden te doorzoeken. Dat is niet het geval.

Dit terzijde. Uw info zal er wel aankomen.

Re: Thierry Sliman

Veel dank voor uw bemoeienissen en inzet, Bossi en ik zal niet de enige zijn die reikhalzend uitkijkt naar uw verdere bijdragen.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

384

Re: Thierry Sliman

Zonder dank, Youssou.

Re: Thierry Sliman

"Les Tueurs du Brabant sont des truands français qui auraient dû être arrêtés dès 1982"

Il était seul contre tous. Mais ça, c’était avant. Désormais, Jean-Pierre Adam, policier à la retraite, ne fait plus cavalier seul. Un avocat Parisien rejoint son combat. Leur objectif, et non des moindres : faire éclater la vérité sur les Tueurs du Brabant. Une histoire moins mystérieuse qu’il n’y paraît, qui aurait dû être résolue dès 1982.

Les tueries du Brabant désignent une série d’attaques visant essentiellement des grands magasins entre 1982 et 1985, faisant 28 morts. Le premier fait remonte au 13 mars 1982 avec le braquage d’une armurerie à Dinant, suivi le 13 août par le braquage d’une épicerie de Maubeuge (Nord de la France). On attribue également aux Tueurs du Brabant - et c’est important pour la suite - l’attaque de l’armurerie Dekaise à Wavre le 30 septembre 1982, qui a fait un mort et deux blessés parmi les forces de l’ordre. Viendront ensuite les terribles attaques des Delhaize et Colruyt. 35 ans plus tard, des armes ayant servi aux tueries sont retrouvées dans le canal à hauteur d’Ittre. Parmi elles, des armes de l’armurerie Dekaise.

Lorsqu’il était policier, Jean-Pierre Adam a travaillé sur l’affaire Dutroux, mais aussi sur les tueries du Brabant. Deux dossiers qui l’ont obsédé, et auxquels il a consacré des livres. Jamais, depuis qu’il est pensionné, il n’a cessé d’investiguer sur ces deux affaires. Lorsqu’il a entendu, la semaine dernière, la procureure fédérale Ann Fransen dire que le dossier des Tueurs allait être refermé, il a vu rouge. Et il n’est pas le seul.

Depuis quelques mois, un avocat Parisien de renom, Me Patrick Ramaël, qui fut juge d’instruction au tribunal de Paris jusqu’en août 2013, a rejoint Jean-Pierre Adam dans son combat pour faire éclater la vérité sur les Tueurs du Brabant. Il a lu le livre que Jean-Pierre Adam a écrit sur les Tueurs. Et il est convaincu que l’ex-flic a vu juste. (...)

» www.sudinfo.be

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Thierry Sliman

Ik hoop van harte dat ik inzage kan krijgen in dat dossier (van 190 pagina’s?).

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

387

Re: Thierry Sliman

Voor hetgeen volgt baseer ik me op het boek van Adam (Tueries du Brabant). Als we alle fabeltjes groot en klein en alle insinuaties wegstrippen, voor welke feiten werd Thierry Sliman veroordeeld?

  • 1971: Diefstal met braak;

  • 1972: Diefstal voertuig;

  • 1974: Enkele holdups zonder gewonden. Maar er staat nergens dat hij hiervoor ook veroordeeld werd;

  • 1981: Verwonding barhouder, staat bij dat ook Verdin aanwezig was. Niets over een veroordeling;

  • 1981: Diefstal met braak -> 9 maand;

  • 1981: Zware diefstal;

Dan een paar vermeldingen zoals de diefstal van de FAUL Centaure, en de overval op een geldtransport met dit pareltje erbij als uitleg 'gangsters venus d'ailleurs' ... tja;

Dan volgen een lijst met bendefeiten van de eerste golf en categoriek als info 'auteurs parlant l'arabe'. Enig probleem is dat de getuigen bijlange niet zo categoriek waren en vermeldden dat de daders een Arabisch accent trachtten te imiteren en een vreemde taal spraken (Ohain). Maar geen categorieke identificatie van Arabisch (taal die Vittorio Adriano bv. ook sprak). Waarom zouden de Slimans dat moeten doen, ze spraken vloeiend de taal?

Delhaize Beersel: auteur avec tatouage bras avant. Klopt, Thierry Sliman had daar een tattoo. Alleen spijtig dat het een andere was dan wat de getuige beschreef.

  • December 1983 komt hij vrij na 9 maand te hebben gezeten. Maak dus al maar een kruis over een aantal feiten, tenminste wat Thierry betreft.

  • Maart 1984: terug naar de gevangenis voor 9 maand wegens ... desertie en onbuigzaamheid.

  • April 1985: Opgepakt wegens ... tafelschuimerij in Charleville. Zware crimineel, restaurant verlaten zonder te betalen.

  • Vanaf februari 1986 gaat hij in en uit de gevangenis, echter nooit voor lang.

Ik kan iedereen aanraden om de lijst eens na te kijken in het boek van Adam. Ik denk er het mijne van.

Rode draad in heel het verhaal: zijn compagnon de route, Patrick Verdin die nu een boekje aan het pushen is. De Robert Beijer van Thierry Sliman, maar met 10% van Beijer z'n intelligentie.

Vergeef me dat ik niet alles laat vallen in een stormloop naar de boekhandel.

Wat betreft dat DNA: vergelijken met wat? Met DNA op dat stuk vest dat er volgens de wetenschap niet meer had kunnen opzitten na een jaar onder water?

Iets zegt me dat de Slimans allang gewogen en te licht bevonden werden door de onderzoekers.

En o ja: al in 1972 pikt hij voertuigen. Voor alle diefstallen van voertuigen in de eerste golf moesten de daders de sleutel erbij pikken of het lukte niet.

388

Re: Thierry Sliman

Xenophon wrote:

Dan een paar vermeldingen zoals de diefstal van de FAUL Centaure, en de overval op een geldtransport met dit pareltje erbij als uitleg 'gangsters venus d'ailleurs' ... tja;

Ik vermoed dat die "overval op een geldtransport" de overval in Farciennes op 30 april 1982 is. Die overval heeft niets met de bende-Sliman te maken. De daders waren Robert Miano (29), Francesco Bagello (30) en Giamarco Scalitti (32).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Sliman

Van harte dank voor je duidelijke toelichting ivm de "Sliman-piste" Xenophon. Nooit heb ik geloofd in dat Jean-Pierre Adam-verhaal. Hij draait alles naar zijn hand om zijn stelling geloofwaardig te maken. Bullshit.

Re: Thierry Sliman

Met de excuses van toenmalig minister van Justitie Koen Geens in het achterhoofd over het niet onderzoeken van de piste-Sliman en een oud-onderzoeksrechter in de een van de aan de Bende van Nijvel gekoppelde zaken. Dat ik, in mijn hoedanigheid van advocaat, met meer dan 25 jaar ervaring in strafzaken, van mening ben dat de piste-Sliman er wel toe doet, zonder te willen beweren dat de gebroeders Sliman bij alle Bendefeiten betrokken waren, maakt 'jullie' kennelijk ook niet uit. I rest my case, althans Eric Van der Sypt van het federaal parket zei ten aanzien van de vondst van de in de zwaaikom bij Ronquières gedropte zakken, op 6 november 1986, nog zo:

"Ons team gaat er zelfs van uit dat het amper 24 tot 48 uur voordien gebeurd is."

Wat zou kunnen betekenen dat dat bloed/DNA wel op dat kogelwerende vest is blijven zitten.

Xenophon stelt ten aanzien van Thierry Sliman:

December 1983 komt hij vrij na 9 maand te hebben gezeten. Maak dus al maar een kruis over een aantal feiten, tenminste wat Thierry betreft.
Maart 1984: terug naar de gevangenis voor 9 maand wegens ... desertie en onbuigzaamheid.
April 1985: Opgepakt wegens ... tafelschuimerij in Charleville. Zware crimineel, restaurant verlaten zonder te betalen. Vanaf februari 1986 gaat hij in en uit de gevangenis, echter nooit voor lang.

Maar ik weet niet waar Xenophon dat vandaan heeft. Waar staat dat? Ik kan dat niet vinden!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.