391

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Waar staat dat? Ik kan dat niet vinden!

Ockham mogelijks te actief geweest? wink

Re: Thierry Sliman

Snap niet wat je daarmee bedoelt.

393

Re: Thierry Sliman

Misschien eens aan Xeno vragen...

Re: Thierry Sliman

Vreselijk dit. Communicatie uit het jaar nul.

395

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Met de excuses van toenmalig minister van Justitie Koen Geens in het achterhoofd over het niet onderzoeken van de piste-Sliman en een oud-onderzoeksrechter in de een van de aan de Bende van Nijvel gekoppelde zaken. Dat ik, in mijn hoedanigheid van advocaat, met meer dan 25 jaar ervaring in strafzaken, van mening ben dat de piste-Sliman er wel toe doet, zonder te willen beweren dat de gebroeders Sliman bij alle Bendefeiten betrokken waren, maakt 'jullie' kennelijk ook niet uit.

Ja Youssou. Dat heb je allemaal al eens gezegd. Meermaals zelf. Maar ik zou het nu graag voor de verandering eens kort en concreet houden.

Youssou N'Dour wrote:

Xenophon stelt ten aanzien van Thierry Sliman:

December 1983 komt hij vrij na 9 maand te hebben gezeten. Maak dus al maar een kruis over een aantal feiten, tenminste wat Thierry betreft.
Maart 1984: terug naar de gevangenis voor 9 maand wegens ... desertie en onbuigzaamheid.
April 1985: Opgepakt wegens ... tafelschuimerij in Charleville. Zware crimineel, restaurant verlaten zonder te betalen. Vanaf februari 1986 gaat hij in en uit de gevangenis, echter nooit voor lang.

Maar ik weet niet waar Xenophon dat vandaan heeft. Waar staat dat? Ik kan dat niet vinden!

Dat staat in 'Tueries du Brabant, La piste négligée....on pouvait, on devait éviter 27 MORTS', Editions Memory, geschreven door Jean-Pierre Adam, p. 105-106 (de chronologische lijst met feiten).

Weliswaar in 't Frans. 'Tafelschuimerij'= 'grivèlerie'. Merk op dat die datum van vrijlating uit de gevangenis ('19 décembre 1983, date approximative de sortie de prison après peine de 9 mois') verreikende implicaties heeft voor heel het narratief.

Youssou N'Dour wrote:

[...]Eric Van der Sypt van het federaal parket zei ten aanzien van de vondst van de in de zwaaikom bij Ronquières gedropte zakken, op 6 november 1986, nog zo:

"Ons team gaat er zelfs van uit dat het amper 24 tot 48 uur voordien gebeurd is."

Vermoedelijk om andere redenen (ik moet geen theorie laten 'fitten') maar op dat specifieke punt volg ik je. Die zakken lagen daar geen jaar. En dat heeft fundamentele implicaties voor alles.

Re: Thierry Sliman

Ik sloeg de Nederlandse uitgave van het boek van Adam na en/maar daarin niets over:

“December 1983 komt hij vrij na 9 maand te hebben gezeten.”

Misschien dat anderen dan wij hier iets zinnigs over kunnen schrijven.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

397

Re: Thierry Sliman

Maar enfin, hoe absurd kan het worden?!  Ik zal later vanavond een foto maken van de pagina en het hier posten.

398

Re: Thierry Sliman

Here goes (met excuus voor de purperkleurige vlek, een jonge assistent was in mijn bureau aan het werken met waterverf). Het deel dat zo lichtgeel staat als was het met een marker aangeduid staat gewoon zo in het boek.

Ik weet niet wat ik hier nog kan aan toevoegen. Hopelijk is het leesbaar. Alle copyright uiteraard Editions Memory en Jean-Pierre Adam.

https://i.ibb.co/r3M7PDG/Adam1.jpg

Hoofdstuk 9:

https://i.ibb.co/g39f7Cx/Adam2.jpg

Detail 'fine print' op pag. 106:

https://i.ibb.co/SmmPs81/Adam3.jpg

Uit nieuwsgierigheid: wat staat er in jouw versie bij hoofdstuk 9?

Re: Thierry Sliman

"19 décembre 1983, date approximative de sortie de prison après peine de 9 mois", zie ik niet staan. Ben ik nou gek?

Misschien een plaatje van alleen dat, Xenophon, waarvoor bij voorbaat dank!

Re: Thierry Sliman

weetjewel wrote:

"19 décembre 1983, date approximative de sortie de prison après peine de 9 mois", zie ik niet staan. Ben ik nou gek?

Misschien een plaatje van alleen dat, Xenophon, waarvoor bij voorbaat dank!

Ik heb het inmiddels kunnen ontwaren!