kenza wrote:De tip dat de auto’s in de steengroeve van Lessines liggen komt toch ook uit het milieu van De Staerke? Waarom gaan ze daar niet grondig gaan duiken als ze de eerste keer niets vonden?
Wat bedoel je met "komt toch ook uit het milieu van De Staerke" ... op wat slaat die "ook"?
Wie zegt dat de speurders er niet grondig hebben gezocht? Ze gaan't u niet zeggen hoor als ze een of andere zoek-actie doen, behalve als't niet anders kan omdat het teveel opvalt (zoals bijvoorbeeld een stuk van het "bois de la Houssière" afgraven).
Ik ben al enkele keren in Lessines geweest aan de steengroeves, jij wellicht ook. Dan weet jij even goed als ik dat de groeve welke jij bedoelt (die met de raster hierboven) veel moeilijker zichtbaar is vanaf straatkant in de zomer door de bomen en struiken. Met het materiaal (oa sonar) dat ze kunnen over beschikken, kunnen ze op een voormiddag gans die steengroeve in kaart brengen zonder dat de pers er lucht van krijgt.
Als ze de steengroeve niet uitkammen, dan zullen ze daar wel een goeie reden voor hebben denk ik. De steengroeve is zoals je weet privé-domein (CUP). Als je zo overtuigd bent van Lessines en de locatie, vraag toestemming aan de eigenaar en ga zelf gaan zoeken (en laat je desnoods door sponsoring bijstaan). Als je er 100% van overtuigd bent, dan zal het absoluut niet moeilijk zijn om een deal af te sluiten met mediabedrijf die de "scoop" krijgt van de vondst, op voorwaarde dat zij de kosten dragen van de zoek-actie indien er iets gevonden wordt. Indien er niets gevonden zou worden, dan betaal jij de zoek-actie. Dat mediabedrijf heeft niets te verliezen dan. Jij hebt enkel wat te verliezen als je geen 100% zeker bent dat het er ligt.
Non semper ea sunt quae videntur