FreCR wrote:Kees BK wrote:B&B hadden de werkwijze om kleine en middelgrote criminelen niet alleen meer als daders ze zien maar als handig middel om grotere vissen te vangen, geleerd in de periode Cmd. François. En bovendien geleerd dat informatie niet noodzakelijk bij de magistraten moest terecht komen.
B&B zaten niet in het NDB van François maar bij de sectie drugs van de BOB in Brussel (waar na het opdoeken van het NDB veel mannen van het NDB bij terecht kwamen). Beijer werkte als BOB'er, sectie drugs, wel enkele keren samen met het NDB.
Kees BK wrote:De HK MP5 met geluidsdemper in het kanaal gooien zou iemand als Bouhouche als extreme wapenfreak nooit over zijn hart kunnen krijgen
1) Dat Bouhouche een hart had, dat is nieuwe informatie voor mij
2) Bouhouche zat in de gevangenis op de moment dat de zakken in de zwaaikom werden gegooid (afgaand van de info dat ze in 1986 er in gegooid werden).
Kees BK wrote:Als ik het beschoten rijkswachtvoertuig bekijk van de feiten 17 september 1983, ben ik vrijwel zeker van dat Bouhouche (en waarschijnlijk ook niet Bejer) hier op gevuurd hebben. Dat zou je zien.
Dat begrijp ik niet zo goed. Waarom zou je dat zien?
Het is gekend dat Bouhouche aan practical shooting deed en wapen-freak was. Minder bekend en hier niet vernoemd is dat Beijer ook een geoefend en voortreffelijk schutter is/was.
Django68 wrote:Wat wel opvalt, hoewel dit niets nieuws is, maar gewoon in dit boek nog eens aangehaald wordt, is dat er van het prille begin, in Dinant, tot in Aalst sprake is van een hele grote dader en een oude(re).
Ja, alleen... één klein detailke: de ene keer is't een grote blanke blonde magere persoon, de andere keer is't een grote dikke neger (om het eventjes politiek niet-correct te verwoorden).
Zowel Bouchouche als Bejer waren zeer goede schutters, in de combatshooting (of practical shooting, in de topcategorie. Als zij met hun 9mm (Bouhouche zijn voorkeurskaliber (en terecht) was 9mm para, bij voorkeur met soft core koppen, grotere verwonding , stopkracht) hadden gevuurd op dit voertuig op die afstand, had je hele mooie groepementen gezien. Dat is eigen aan een goede schutter. Je bent als combatschutter pas tevreden als je groepementjes vuurt ter grote van een 2 Euro stuk.
Groepjes van 3 tot 5 inslagen 9mm vlak bij elkaar, zonder twijfel, gewoon al door hun honderden trainingen hierop. Bouhouche hadden ze nooit zo maar een wapen in zijn handen kunnen stoppen en dan zeggen doe eens een overval of ga inbreken. Hij zou zijn eigen materiaal wel bij hebben. Hij had het anders ook bij. Zie incident waar hij heeft gevuurd op een burger met zijn privé 9mm i.p.v. de 7.65 FN 1910/25 van de rijkswacht en waarna Dery moest tussenkomen door een vals rapportje. Trouwens de 9mm full-auto UZI, zowel Bouhouche als Beier hadden die onder die omstandigheden onmiddellijk om hun schouders gehangen als ze hadden vastgesteld dat de rijkswachter in Nijvel er één bij had en gebruikt als het nodig was. Dat laat je niet liggen omdat je dan op dat moment ineens superieure vuurkracht hebt. Die kenden dat wapen zeer goed, door hun rijkswachttrainingen, maar waarschijnlijk ook door vele schietbeurten met FN Mendez. Al die schoten hadden in geval van de wegrijdende golf door de achterruit moeten gaan.
Maar er gaat straks wel iemand zeggen, ze vuurden op de benzinetank :-) :-)
Daarom denk ik dat ze er niet bij waren.
Ook bij de wegrijdende golf van de gemeentelijke politie aan de Diable in Eigenbrakel zie je achteraan het voertuig een fout die schutters als Mendez en Bouhouche nooit zouden maken. Namelijk te laag vuren met de Riot Gun door geen rekening te houden met het feit dat het voertuig tegen een redelijke snelheid (zo snel mogelijk, plankgas, hoe zou je zelf zijn) van hun weg reed en de afstand snel groter werd. Compensatie noemt dat, kleiduifschutters kennen daar alles van.
Of Bouhouche een groot hart had dat weet ik niet, maar wel minstens een kleintje met liefde voor vuurwapens. :-)
Bouhouche hoeft niet noodzakelijk de zakken zelf persoonlijk in kanaal Ronquieres gegooid te hebben.