Van Finné is geweten dat hij zwart geld naar Luxemburg bracht, zo waren er waarschijnlijk honderden. Er was ook geweten dat hij informant was. We zullen dus moeten gaan zoeken naar details die "anders" waren of opvielen. Ik ga gewoon af op mijn geheugen, men zal mij hier wel corrigeren indien ik de mist in ga. In zijn bureau hingen 3 politie of rijkswachtuniformen ( belangrijk verschil dat ik vergeten ben) Waarom? Wat deed hij hiermee ? Er was eveneens geweten dat hij gewapend rondliep, dit laatste was door de bank uitdrukkelijk verboden.
Hij had nauw contact met Reyniers , dus 3 details die niet "gewoon" waren. Hij reed rond met een opvallende wagen waarop een vlag hing "van één of andere bananenrepubliek" Misschien deze opvallende dingen zodat de focus eerder daar op valt dan op de persoon zelf .
Maar een paar uur na zijn dood gebeuren de raarste dingen. Men ( politiedienst) gaat zijn huis binnen om zogezegd zijn honden af te maken. Hoogst ongebruikelijk. Wie ging binnen op bevel van wie en wat zocht men ? In normale omstandigheden had men zijn dochter kunnen verwittigen ivm de honden.
Persoonlijk denk ik niet dat hij vermoord werd ivm zijn ontboezemingen over de staatsgreep. Half Belgie wist dat, tot en met de Vlaamse schrijver die minister zou worden in de nieuwe regering.
Moet het motief dus niet eerder gezocht worden ivm het feit dat hij informant was ? Want zonder motief geraken we niet bij de daders.
Maar stel dat hij inderdaad de Krugerrands via Bouhouche of Beijer had en dat men hem dus als getuige had willen vermoorden, waarom werden er dan Kerstfoto 's genomen met de Cartier horloges om de pols van de vrouwen.
Jij suggereerde dat we die vraag aan Beijer zouden moeten stellen, hij zal hier inderdaad kunnen op antwoorden denk ik. Die vraag zullen we dus op het franstalige forum moeten stellen aangezien hij daar aanwezig is.
Goed, hoe kunnen we verder ?