Re: Roger Beuckels
Een doorgewinterde veteraan dus, zo te lezen, die vast niet gaat inbreken in een restaurant om er een moord te plegen en er dan ook nog even gaat zitten schransen alvorens er wat onbenullige zaken te ontvreemden.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Roger Beuckels
Een doorgewinterde veteraan dus, zo te lezen, die vast niet gaat inbreken in een restaurant om er een moord te plegen en er dan ook nog even gaat zitten schransen alvorens er wat onbenullige zaken te ontvreemden.
Nog wat informatie over Beuckels van een goed ingelichte bron:
Beuckels woonde geheime vergaderingen bij, telkens in het zwart gekleed. Dat het hierbij om een extreemrechtse beweging gaat bewijst een tatoeage van het Ierse Kruis op zijn arm. Zijn naam komt echter niet voor in de dossiers van WNP en Francis Dossogne beweerde Beuckels binnen [het] Front de la Jeunesse niet gekend te hebben. Bij welke geheime organisatie hij was betrokken weet niemand. Ook zijn naaste familie of vrienden niet. Naast het Ierse kruis had Beuckels nog 2 tatoeages op zijn arm. Het symbool van de commando's (een dolk in een driehoek) en het symbool dat hieronder is getekend. Niemand weet echter wat dit symbool betekent. Uit een foto blijkt dat alle 3 tatoeages reeds op zijn arm waren aangebracht in 1965. Het jaar dat hij in Congo huurling was.
Als ik dit lees moet ik ook opnieuw aan Elnikoff denken, en de man met de bijl in Beersel. Het is jammer dat er tot op heden geen officiële bron is die bevestigt dat beide mannen elkaar hebben gekend. Symboliek, ideologie en achtergrond lijken in die mate overeen te komen dat het buikgevoel zegt dat ze elkaar moeten hebben gekend. Inmiddels lijken we ook reeds meer te weten over de achtergrond van Beuckels dan die van Elnikoff, hoewel dat nog steeds een relatief nieuwe naam in het dossier is.
Naast het Ierse kruis had Beuckels nog 2 tatoeages op zijn arm. Het symbool van de commando's (een dolk in een driehoek) en het symbool dat hieronder is getekend. Niemand weet echter wat dit symbool betekent. Uit een foto blijkt dat alle 3 tatoeages reeds op zijn arm waren aangebracht in 1965. Het jaar dat hij in Congo huurling was.
Dat is wat ik reeds eerder zei...
Op Les tueries du Brabant zie je deze foto van Roger Beuckels staan.
Opvallend, ik zie een tattoo op zijn rechterarm:
Jammer dat we dat op deze "nieuwe" foto niet kunnen zien....
Dolk in een driehoek, dat klopt dus. Zoiets dus:
Dat symbool, die dolk of zwaard in een driehoek... dat lijkt héél sterk als een vlag die het VMO droeg op de foto's die Boemerang hier vond (had Beuckels banden met het VMO?) » Forum
Naast het Ierse kruis had Beuckels nog 2 tatoeages op zijn arm. Het symbool van de commando's (een dolk in een driehoek) en het symbool dat hieronder is getekend.
Ben, er staat: "... hieronder getekend". Kunnen wij die tekening ook zien die jij mee gekregen hebt? Uit een foto blijkt dat alle 3 tatoeages ... over welke foto gaat het hier? We missen hier al 2 elementen: die ene tekening en die ene foto...
Op die laatste foto lijkt ie helemaal veel op de beruchte 'killer-foto', zij het dan wat jonger. Dat zegt op zich niet veel hoor, dat geef ik direct toe, maar de gelijkenis is wel frappant!
Zie ik het verkeerd? De soldaat op de foto heeft 1 ster? Dus onderluitenant?
Het lijkt een teken van verbondenheid.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Roger Beuckels