Topic: Wapen gestolen uit VS
Vóór de overval in Aalst zijn daar aan de Delhaize door spelende kinderen wapens gevonden. Geláden wapens, helemaal gebruiksklaar. Er was zelfs sparadrap op de duim bevestigd om te beletten dat er vingerafdrukken op het wapen terecht zouden komen. Mij is gezegd dat één van die wapens gestolen was in een wapenwinkel in de Verenigde Staten.
Tientallen keren heb ik de speurders van de Cel Waals-Brabant, die het onderzoek voeren, gevraagd of ze de mogelijke betrokkenheid van Madani Bouhouche, één van de hoofdverdachten, hadden onderzocht.
Bouhouche maakte eind jaren 1970 een reis door de Verenigde Staten - samen met twee collega’s van de BOB van Brussel, en hun vrouwen - en bezocht daar heel veel wapenwinkels. Toen ze met een pak wapens landden in Zaventem, kregen ze problemen aan de douane. De collega’s van de BOB werden erbij gehaald en alles is gladgestreken.
Al twintig jaar zeur ik - en nu doe ik het opnieuw - om dat PV van Zaventem over de binnengesmokkelde wapens te vergelijken met die gevonden wapens.
Het antwoord was altijd dat ze dat niét gingen doen. Volgens mij zit het pv van die wapenvondst in Aalst zelfs nog altijd niet in het dossier, terwijl er toch een kans is dat Bouhouche - die altijd een hoofdverdachte is geweest, en voor mij nog altijd ís - er iets mee te maken had. (Hilde Geens)
Zijn er andere bronnen beschikbaar die het hebben over deze aangekochte / gestolen wapens?