HIPA wrote:Kunt ge u voorstellen hoeveel verschillende daders er al naar voor zijn gebracht? Ieder en elk met mogelijke verbanden en theorieën die zouden kunnen kloppen. Als je de echte daders wil hebben dan moet je het aller begin bestuderen met de entourages van toen. Bekijk wie de vlucht nam naar het buitenland, voornamelijk Frankrijk als vlucht.
Men had de politiek als opdrachtgever, met daaronder de top van de Rijkswacht en de gekende groeperingen, en daaronder de crimineel die moest opdraaien indien het fout zou lopen. En daar is het fout gelopen ook. Waarom zou Lekeu indertijd gelogen hebben, hij belde zelf! Er was een stap te ver gegaan volgens hem.
Dit en veel meer speelt allemaal nog weinig rol heb ik de indruk, verhaaltjes voor het slapengaan zullen ze denken bij de Cel. Wij willen DNA, wel ge gaat gene vinden. Wel tijd verprutsen en een onderzoek naar een onderzoek gebruiken als afsluiter.
Zo denk ik erover, aan hun het tegendeel te bewijzen.
Als u het heeft over ‘de politiek als opdrachtgever’, ga ik ervan uit dat u ook doelt op (bijvoorbeeld) de CIA, de Mossad en de Belgische Staatsveiligheid.
In dit kader refereer ik aan Martial Lekeu, die in augustus 1984 naar Frankrijk vluchtte, om vervolgens de wijk te nemen naar de Verenigde Staten, alwaar hij mocht blijven, een werk- en verblijfsvergunning kreeg en tot zijn dood (in Orlando) woonde en als privé-detective werkzaam was. Her en der wordt gesuggereerd dat Lekeu (im-/expliciet) in opdracht van de CIA, Mossad en de Belgische staatsveiligheid (geheime dienst) werkte. Dit is toch wat u (ook) verstaat onder ‘de politiek als opdrachtgever’? U bedoelt daarmee toch ook te zeggen dat Robert Beijer en Madani Bouhouche als (ex-)rijkswachters (BOB’ers) werkten voor de CIA, en/of Mossad en/of de Belgische Staatsveiligheid?
Volgens een aantal bronnen zou die situatie moeten worden gezien in het licht van seksuele orgieën van het streng verboden soort, die in de jaren 70 van de vorige eeuw, al dan niet in opdracht van een of meer (staats)veiligheidsdiensten, zouden hebben plaatsgevonden. Tijdens die orgieën zouden (hoge) (Belgische) gezagsdragers - lees ook: grootaandeelhouder(s) van supermarkten en (andere) ‘captains of industry’ - door een of meer geheime (staats)veiligheidsdiensten in compromitterende (seksueel) (grensoverschrijdende) posities op de gevoelige plaat zijn vastgelegd. Daardoor zouden nationale en internationale geheime diensten de facto de (staats)macht in België hebben kunnen overnemen van de (Belgische) (hoge) gezagsdragers, die zich voortaan moesten schikken in hun rol als marionetten van die nationale en internationale geheime diensten, die op hun beurt werden aangestuurd door hun ‘politieke opdrachtgevers’ (hun staten) in - bijvoorbeeld - het kader van ‘drugs voor wapenleveranties’ of de ‘strategie van de spanning’, hoewel ik mij kan voorstellen dat het niet zo zwart-wit heeft gelegen, voor zover het hele verhaal hiervoor (zo goed als geheel) op waarheid berust. Is dit wat u bedoelt met de ‘entourages van toen’, HIPA?
Dat hieruit (on)rechtstreeks onder andere de overvallen in Eigenbrakel, Overijse en Aalst zijn gerold - de neerslag van een gecorrumpeerd/gechanteerd/lamgelegd politieel en staatsapparaat en - wellicht - supermarktapparaat, op basis van afpersing -, valt niet uit te sluiten. Probleem is wel dat er tot nu toe weinig bewijs, laat staan keihard bewijs ligt, waarop die stelling of de stelling: de Bende van Nijvel begint bij de Roze Balletten, kan worden gebaseerd. Er is zeker sprake van rook, flinke rook, zo komt mij voor, mede aangezien het feit dat lieden van de Belgische Staatsveiligheid zich (in de jaren 70 en 80) bezighielden met zaken, waaruit zou kunnen worden afgeleid dat zij zich niet of nauwelijks druk hoefden te maken om (strafrechtelijke) vervolging, wat zou kunnen wijzen op een overgenomen (staats)macht door (onder andere) diezelfde Belgische Staatsveiligheid, als gevolg van (mede haar) afpersing van hen die normaal gesproken die (staats)macht kunnen en moeten uitoefenen, terwijl de staatsveiligheid daarbij een dienende rol zou moeten vervullen, waarvan op meerdere momenten en in meerdere situaties geenszins sprake lijkt te zijn geweest.
Ik denk nog steeds dat, hoe bitter het ook moge klinken, een man als Robert Beijer (tegen betaling) meer licht in de duisternis kan brengen, aangezien hij degene is die de speurders kan wijzen op en brengen naar een of meer materiële elementen die kunnen leiden tot oplossing van het Benderaadsel. Bij mijn weten is Beijer ernstig ziek, wat een reden te meer is om niet langer te wachten om hem hierover te benaderen.