Re: Stopzetting onderzoek

Ze hebben al heel lang alles gedaan wat mogelijk was. Ik kan nog steeds de bekentenis van hulpeloosheid van Claude Michaux horen. Wat hebben ze in de tussentijd gedaan? Nou ja, alles. Keer op keer. Moet U op goede voet staan met de magistraten om een forum over het verboden dossier te houden?

Nog een maal: de moordenaars wonnen omdat ze nooit opgaven.

Re: Stopzetting onderzoek

» www.jubel.be/het-geheim-van-het-onderzoek-blootgelegd

Ik denk dat het tijd wordt dat de onderzoekers naar de Bende van Nijvel zelf worden onderzocht wat betreft de door hen gestelde onderzoeksdaden, waarbij het wat mij betreft niet interessant is om die onderzoekers af te rekenen op die daden. In plaats daarvan zou duidelijk moeten worden waar die onderzoekers het anders of beter hadden kunnen doen. De teneur in dit dossier is mij teveel ‘varkens van Animal Farm’ verschuilen zich achter ‘het geheim van het strafrechtelijk onderzoek’ om hun (eigen) tekortkomingen te verhullen.

Voor mij staat het niet-laten verjaren van het dossier van de Bende van Nijvel synoniem voor een ‘cover-up’ van onderzoeksdaden onder auspiciën van het federaal parket en de onderzoeksrechter, welke stelling moeiteloos valt de verdedigen en dat weten ze ook wel in Charleroi en als zij het daar niet weten, zal ik het hen voorhouden, uiteraard wel met het publiek erbij.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Stopzetting onderzoek

Over het (bewaren van het) geheim van het onderzoek » www.jubel.be | jordanray.be | www.elfri.be

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

294

Re: Stopzetting onderzoek

Bijna 40 jaar vooronderzoek naar moord, want dat is nog altijd de kwalificatie van het parket. Ze willen niet horen van terro. Is er hier iemand die mij kan uitleggen waarom men blijft vasthouden aan moord terwijl niemand kan uitleggen noch bewijzen dat het "slechts" moord was. Daders onbekend, motief onbekend, opdrachtgevers onbekend. In ieder geval is mijn verstand daar te klein voor.

Je bent in je post hierboven wel heel mild Youssou. Ik heb niet alleen de indruk maar ook de bewijzen van het feit dat magistraten veel minder mild zijn naar ons toe. Is dat een strategische zet van een advocaat die niet met de fanfare op kop het bos in wil ?

Re: Stopzetting onderzoek

Het liefst zou ik anoniem publiceren over een of meer onderzoeksrechters die grensoverschrijdend te werk zijn gegaan in het onderzoek naar de Bende van Nijvel, maar dat doe ik niet.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

296

Re: Stopzetting onderzoek

Als geboren Aalstenaar ga ik het eens heel scheef trekken. Dat is onze natuur. 1748 hebben ze zonder DNA en veel poeha Jan de lichte geraadbraakt op de grote markt in Aalst. De Franse revolutie is gestart 1789. De bende overvallen starten 1982 en eindigen gruwelijk in Aalst 1985. Get the Picture? 28 slachtoffers ... geen enkele geloofwaardige getuige noch spoor ... na 40 jaar...?

Mijn ... dinges ook

297

Re: Stopzetting onderzoek

Dat kan alleen van uit Thailand denk ik. Op Facebook zijn nogal wat profielen te vinden die hier een niet geringe rol spelen. Die lachen ons uit in ons gezicht. Wanen zich onaantastbaar en zijn het waarschijnlijk ook. Kunnen natuurlijk ook valse profielen zijn. Nochtans hebben magistraten hun voorgangers en plein public beschuldigd maar toen bleek dat dit onterecht was zijn er geen verontschuldigingen gevolgd.

Moussa mocht ook beschuldigingen uiten en moest zich verontschuldigen hetgeen hij pertinent weigerde. Twee maten, twee gewichten.

De Jef (Vermassen) die vroeg als een brave schooljongen aan de federaal procureur of hij moest blijven zwijgen en kreeg ja als antwoord.

Kon mijn ogen nauwelijks geloven toen ik dat zag.

Re: Stopzetting onderzoek

fenix wrote:

Bijna 40 jaar vooronderzoek naar moord, want dat is nog altijd de kwalificatie van het parket. Ze willen niet horen van terro. Is er hier iemand die mij kan uitleggen waarom men blijft vasthouden aan moord terwijl niemand kan uitleggen noch bewijzen dat het "slechts" moord was. Daders onbekend, motief onbekend, opdrachtgevers onbekend. In ieder geval is mijn verstand daar te klein voor.

Je bent in je post hierboven wel heel mild Youssou. Ik heb niet alleen de indruk maar ook de bewijzen van het feit dat magistraten veel minder mild zijn naar ons toe. Is dat een strategische zet van een advocaat die niet met de fanfare op kop het bos in wil?

Laat ik het zo formuleren: op basis van wat ik gelezen heb, zou ik - bijvoorbeeld - niet graag in de schoenen van (ex-) onderzoeksrechter Martine Michel willen staan, niettegenstaande het feit dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat zij het ultieme schoolvoorbeeld is van een persoon, die in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, zakelijk en privé strikt gescheiden wist te houden, wat natuurlijk hoogstnoodzakelijk was in die zaak. Zij had de gave om getuigen te zien als getuigen en niet als verdachten, op de momenten waarop het aankwam dat onderscheid goed te maken. Om die reden vind ik het toch wel jammer dat zij stopt als onderzoeksrechter.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

299

Re: Stopzetting onderzoek

Wat de wetenschap voor het Bende-dossier kan betekenen

Pieter Leloup is criminoloog aan de Universiteit Gent en de Vrije Universiteit Brussel. Hij hoopt dat het weer mogelijk wordt nieuwe onderzoeksmethodes aan te wenden voor de zaak van de Bende van Nijvel.

Met de recent doorgevoerde wetswijziging rond de afschaffing van de verjaringstermijn bij moordzaken ‘met grote maatschappelijke impact’, kwam het onderzoek naar de bloedige overvallen van de Bende van Nijvel de voorbije maanden opnieuw in het nieuws. Ondertussen kwam het bericht dat het federaal parket het onderzoek naar de Bende afsluit. Dit doet sommigen vrezen dat de hoop op opheldering van het bijna 40 jaar oude dossier verder is afgenomen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Stopzetting onderzoek

https://www.lunion.fr/id622430/article/ … surent-que

Het onderzoek is nog niet gesloten.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.