Re: Stopzetting onderzoek
Als ze inderdaad die opmerking gemaakt heeft over opstaan om 06u00 dan is dat maar minnetjes. Indien dat haar belangrijkste professionele bekommernis is dan vrees ik voor de rest van haar werk.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Stopzetting onderzoek
Als ze inderdaad die opmerking gemaakt heeft over opstaan om 06u00 dan is dat maar minnetjes. Indien dat haar belangrijkste professionele bekommernis is dan vrees ik voor de rest van haar werk.
Zo denk ik er ook over. We hebben hier slechts een vertaling van CP gelezen maar slachtoffers hebben kopie van de originele brief opgevraagd omdat ze echt verbolgen zijn door hetgeen ze lezen.
Oei, oei , oei ... rammelen met Ramael.
Hier vormt de staande en zittende magistratuur in België een verlengstuk van les Tueurs fous du Brabant of de Bende van Nijvel en dat kan ik uitleggen. De “potjes” die ook voor onderzoeksrechter Freddy Troch gesloten moesten blijven.
Youssou, kijk eens goed naar het kadertje onder het artikel. Er vallen mij daar twee dingen op, ten eerste de geschrapte tekst ivm Capelle en ten tweede de zin die begint met:
Attendu que la partie requérante se trouve dans les conditions légales
Het was wel degelijk Ramael die het verzoek tot bijkomend onderzoek neerlegde, maar toch schrijft Martine dat dit gebeurde dans les conditions légales. En op het moment dat Ramael wil gaan pleiten zijn die conditions niet meer legaal of wettelijk in orde. Ik begrijp het niet. Dat was dan toch het moment geweest waarop men Ramael had moeten zeggen dat hij niet aan de wettelijke vereisten voldeed om de vragende partij te vertegenwoordigen?
Die ‘conditions’ waren wel legaal (wettelijk in orde), althans Ramael of welke andere sterveling dan ook maakt geen gewag van een wetsartikel dat Ramael (mogelijk) in de weg zou staan als advocaat van zijn cliënten (burgerlijke partijen) en deontologie moet niet worden verward met een onbestaand wetsartikel dat Ramael in de weg zou staan. VERTEL MIJ WELK WETSARTIKEL RAMAEL IN DE WEG STOND, NU!!!, EN IK HOUD MIJN BEK!
Dit hier is een geïnstitutionaliseerde maffiapraktijk. Dames en heren, ze willen de waarheid blokken! In Godsnaam, wat probeert het Hof van Beroep, inclusief federaal procureur en onderzoeksrechter, namens wie tegen te houden? Ik word steeds bozer om dit zoveelste staaltje van onrecht, OF zoals mijnheer De Hulk zei: “don’t make me angry, you wouldn’t like me when I am angry”. Het liefst had ik een steeds groener wordende Hulk in de raadkamer van het Hof van Bergen gezien. Ik denk dat ie daar in zijn hoedanigheid van Hulk zijn ‘finest hour’ had kunnen hebben beleven, omdat hij daar het groenst in zijn hele carrière zou zijn geworden, met bijkomende vermelding in het Guinnes Book of Records als ‘s werelds groenst gekleurde persoon, met bijbehorende foto in de recent verbouwde raadkamer van het Hof van Bergen als ultiem bewijs.
Youssou is duidelijk ‘not amused’ en gaat nu liedje zingen.
Ik zie nog één mogelijkheid en die is dat alle advocaten gaan samenwerken. Of zijn hun respectievelijke ego's daar te groot voor? Ik vrees nu al voor de carrière van die ene man. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze iemands carrière breken in heel dit Bende-verhaal.
Dat is ook de reden waarom ik hoopte dat er minstens een buitenlander als advocaat zou optreden.
Mocht er vanuit slachtofferkant behoefte bestaan om de Belgische rechterlijke autoriteiten (in rechte) op hun verantwoordelijkheden te wijzen, dan houd ik mij aanbevolen.
Nogmaals, het Hof van Beroep heeft advocaat Ramael zonder reden, recht en wet de wacht aangezegd, waarmee dat hof zich boven de reden, het recht en de wet heeft geplaatst.
Mag ik dat schrijven? Ja, dat mag ik schrijven!
Zou het Europees Hof voor de Rechten van de Mens nog een uitkomst kunnen bieden voor de slachtoffers? Ik denk dat er voldoende aanknopingspunten kunnen zijn. Zoals dat men het onderzoek stopt zonder een goede en heldere motivatie aan de slachtoffers te geven, het weigeren van aanvullend onderzoek en het geheim houden van het dossier zodat het niet te gebruiken is voor wetenschappelijk onderzoek.
Dit lijkt me alles een forse belemmering voor slachtoffers om te kunnen werken aan stuk verwerking.
Lees dit maar eens - hetzelfde geldt voor België - en trek vervolgens uw conclusies » www.denederlandsegrondwet.nl
Ik denk dat (een uitspraak van) het EHRM weinig soelaas zal bieden voor de slachtoffers, laat staan dat (een uitspraak van) het EHRM op enig moment in praktische zin voor hen van betekenis zal kunnen zijn.
Je kan misschien al beginnen met een Petitie tegen Justitie. Ramael gebruikte op facebook een mooi citaat van Kessel: "ami, si tu tombes, un ami sort de l'ombre à ta place". Vrij vertaald, vriend, indien jij valt zal een vriend in jouw plaats uit de schaduw treden.
Misschien moeten we, los van de piste die de man verdedigt, met zijn allen achter hem gaan staan. Want samen met Ramael hebben ze natuurlijk ook alweer de slachtoffers voor de duizendste keer de woestijn ingestuurd zonder eten en drinken.
Schrijf de petitie onder vorm van een open brief, ik ken al een pak mensen die klaar zitten om te tekenen. Zou het in deze tijden niet mooi zijn dat een Fransman én een Nederlander de slachtoffers helpen over de grenzen heen? 't is een tijd van vrede op aarde aan alle mensen van goede wil.
Kan er hier een creatief iemand voor mij een nieuwjaarskaart ontwerpen met een wekker op waarop het 6 uur 's morgens is? Dan stuur ik die alvast met mijn beste wensen naar de betrokken magistraten.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Stopzetting onderzoek