You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Zoekactie Damme
Op dit topic zie je een FN rijkswacht uzi. Markering is GD(gendarmerie), jaartal fabrikaat en serienummer.
Klopt, het opgevist wapen is geen Gd wapen.
Israëlische IMI? » wikimapia.org
Het is makkelijk na te trekken via het serienummer of het een rijkswacht uzi is maar volgens mij waren dat FN uzi’s.
ABL en Rijkswacht UZI's werden door FN Herstal geproduceerd onder licentie, klopt helemaal Howitzer. Indien het opgeviste wapen een IMI-versie is, kan er volgens mij geen link naar dienstwapens van de Rijkswacht zijn.
De gevonden UZI is er alleszins een met Hebreeuwse karakters (zie de tekens boven de modus selector), voor zover ik weet maakte FN er enkel met Latijnse / Romaanse tekens (dan staat er A R S). Klopt dit?
Iemand saboteert de boel constant.
Heeft U enig idee WIE de boel constant saboteert?
De gevonden UZI is er alleszins een met Hebreeuwse karakters (zie de tekens boven de modus selector), voor zover ik weet maakte FN er enkel met Latijnse / Romaanse tekens (dan staat er ARS). Klopt dit?
Je hebt betere ogen dan ik want ik kan dat detail niet zien op de foto's van Stiletto hierboven. FN maakte er enkel met Romaanse tekens maar de taal van het contract bepaalde welke dat waren.
ARS=Automatic, Repetition, Safe.
DES=Dauerfeuer, Einzelfeuer, Sicher
etc.
Maar als FN wapens produceerde (al dan niet onder licentie) voor een Belgische overheid kregen die een speciale markering en reeks. Zo vind je bv 9 mm GP's waarvan het serienummer begint met
ABL = Leger
GD = Rijkswacht/Gendarmerie
DA = Douane & Accijnzen
Tijdens de zoekactie in Damme was de Cel Vermiste Personen ook aanwezig. Ik vermoed dat zij daar waren omdat het mogelijk is dat tijdens zo'n zoektocht vermiste personen gevonden worden.
Misschien dat ze dachten van de kadavers van de moordenaars van RW Peter De Vleeschouwer te vinden in de Damse vaart.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Zoekactie Damme