Ja wat de nummerplaat betreft is er wat onduidelijkheid, het was donker en de Santana reed zonder lichten, ik denk dat ik ergens 2 verschillnde versies gelezen had: 1 met Belgische platen en 1 met buitenlandse platen. Voor Maubeuge denk ik dat de entourage rond Julien De Staerke in aanmerking komt, maar ook die van Farcy.
Julien zat in de heroïnehandel en dan is de link naar Farcy niet ver weg. Julien is ook naar Frankrijk gevlucht een periode. Er is ook een link via Julien De Staerke naar VDE. En ik zou er niet van verschieten als een deel van de heroïne naar het Baskenland werd getransporteerd. Wat me treft aan Maubeuge is dat ze wegreden met een open koffer met een persoon erin die schoot naar de politie zoals in de latere overvallen.
De auto was goed geprepareerd er was een hendel om de koffer te openen en te sluiten van binnen uit. Dit is 1 van de redenen dat ik vermoed dat het met Franse of Spaanse acties te maken hebben omdat juist in die periode een anti-ETA acties werden ondernomen. Er is in die begin periode regelmatig een verwijzing naar Frankrijk: Maubeuge, Angelou en Bergen, de Peugeot en de papieren van de eigenaar, de Franse nummerplaten. En dan heb je nog de Spaanse Italianen die regelmatig in België waren en een anti-ETA oorlog voerden. Dit is een piste die niet onderzocht werd.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.