coconut wrote:Sinds vandaag kennen we dus het motief van Maubeuge, het was een test om te zien hoe snel de veiligheidsdiensten waren in het grensgebied (die nota bene op 100 m afstand zaten indien ik goed ben ingelicht). Zie de woorden van Joel Lhost hier op het forum » Forum
Het zou mij niet verbazen dat ze ons morgen komen zeggen dat Braine enkel en alleen diende om al het volk (rijkswacht, politie enz. ...) naar daar te lokken en de aandacht af te leiden van Overijse. Alwaar de planning dan iets ingewikkelder in elkaar zat. Het enige positieve nieuws, we gaan vooruit. Poseur zal weer repliceren dat ik te snel concludeer en dat er geen bewijzen zijn.
Wel Poseur, ik pas de tactiek van de Bende toe, tien keer schieten met grof geschut om te hopen dat het drie keer raak is. Ik denk dat het dit keer raak is. We zijn niet allemaal scherpschutters.
Op welke grond meent deze man het motief te kennen?
En in een dergelijk geval rijst toch minstens één prangende vraag: Waarom moest men de snelheid van Franse veiligheidsdiensten kennen om dan overvallen te plegen in Waver, Beersel, Ukkel, Halle, etc.? Deze plaatsen liggen hoegenaamd niet in het grensgebied. Bergen en Anderlues met enige goodwill nog wel. Nijvel het grensgebied noemen vindt ikzelf al wat overdreven.
De overvallers probeerden ook eerst ongezien langs achteren binnen te geraken, hetgeen niet lukte, alvorens langs de voordeur te gaan. Verder hadden zij ook de telefoondraad doorgesneden. Toch niet echt handelingen van mensen die per se de politie op hun dak willen. Ikzelf geloof dat de diefstal in Maubeuge het werk was een stel roekloze dieven die effectief op zoek waren naar wat makkelijke buit maar die wel bereid waren de confrontatie aan te gaan met de politie zonder deze zelf op te zoeken.
Of ik daarmee gelijk heb weet ik niet en pretendeer ik ook niet. Of ikzelf "raak" schiet kan mij eigenlijk weinig schelen. Ik ben alleen geïnteresseerd in de waarheid achter de Bende.