311

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Ik vond dit interessant feit waarbij de buit ook wijn en champagne is:

Rijkswacht van Dilbeek pakt dief

Sinds geruime tijd werden in verschillende grootwarenhuizen te Dilbeek en Sint-Pieterds-Leeuw diefstallen van dure wijn en champagne vastgesteld. De Rijkswacht kwam op het spoor van een zekere M.R., een 27-jarige kerel uit Dilbeek. Tijdens een huiszoeking vond men een belangrijke partij kisten wij en champagne. (...)

Bron: Gazet van Antwerpen | 5 Mei 1980

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

312

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Xenophon wrote:

Om jullie een idee te geven, dit is het type mal gebruikt voor het gieten van dat 8 mm projectiel (heeft men kunnen achterhalen):

https://i.ibb.co/TcQjwyg/mal.jpg

Dit malletje kost bv op zich rond de 150 Euro. En dan kan je per keer 2 kogelkoppen gieten, zit je te klooien met gesmolten lood dat giftige dampen afgeeft en heb je nog lang geen vuurklare patroon. Zoals ik zei: voor diehards.

Lees de link van Ben eens naar die andere feiten aan de garage, ik denk dat hij er dichtbij zit. En wat werd bij één dader gezien als tattoo: een skelet op een moto.

De vraag is natuurlijk hoe dit in de jaren 80 was, was dit toen wel gebruikelijker om zelf kogels te gieten en waren de mallen goed verkrijgbaar en minder prijzig? En wat zou de reden geweest zijn om dit te doen, waarschijnlijk om de kogels niet herleidbaar te laten zijn naar de daders.

Inderdaad een zeer opvallende overeenkomst die 8mm kogel van Soignies en Maubeuge. Helaas is er nooit meer een ballistisch vergelijk mogelijk... Zit ook maar een maand tussen deze feiten.