Ik denk dat deze actie moet gezien worden als de afsluiter van de campagne uit '83. Om twee mensen te vermoorden worden maar liefst 5 wapens gebruikt. Een deel (?) van de wapens werd gebruikt bij andere acties. Is dat geen visitekaartje achterlaten? De auto wordt achtergelaten en in brand gestoken op een typische bendeplek.
Men heeft dacht ik geen stevig motief, maar wat ik wel lees is dat de Borinagebende op dat moment aangehouden was. Wat ook interessant is vind ik is de getuigenis van de jongere broer van de juwelier. Hij wordt enkele tijd na de feiten achtervolgd en aangemaand om te stoppen met vragen te stellen. Dat vind ik vreemd, waarom was dat nodig als het stel toevallige slachtoffers zijn? Was er dan toch een link met een bijkomend, misschien zijdelings motief van afrekening, wraak?
De grote tijdsspanne tussen de gebeurtenissen kan je denk ik zin geven als je ze als meer losstaand beschouwd. Een terreur die 'dormant' is, maar indien nodig weer van zich kan laten horen, en nog heviger is dan de vorige incarnatie.