151

Re: Anderlues: 1 December

De (Italiaanse) maffia laat kandidaat leden vaak een moord plegen om vuile handen te krijgen alvorens toentertijd kunnen treden tot de familie. Een bron heb ik niet paraat op dit moment.

Wat je beschrijft zou in dit plaatje kunnen passen. (Meer ervaren leden nemen iemand mee die ze uiteindelijk tot handelen moeten aansporen.)

152

Het is een goed doordachte hypothese die u hier voorstelt. Geen bron nodig, ik ken deze techniek. Wat echter vragen oproept, blijft de noodzaak om hun actie te ondertekenen. de noodzaak om deze handeling op te nemen in de TBW-lijst van feiten.

153

In Ohain verliezen de agenten een regenjas die daar is achtergelaten. Dan doen ze er in Beersel 3 dagen over om de achterbank daar te vinden.

En in Anderlues, als we de getuigenis van dit meisje niet hadden, zou het kunnen worden gezien als een mislukte overval, en niet als een geënsceneerde: Een juwelier die schiet, een gangster die moeilijk ter been is, een achtergelaten auto in de buurt... Je zou bijna verwachten een dode bandiet in het bos aan te treffen.

Onze Sherlocks hadden een beetje moeten nadenken, en de voetafdrukken moeten volgen, het bos moeten doorzoeken.

Lees het verhaal van "laurentbr" » tueriesdubrabant.1fr1.net

154

JML wrote:

Het is een goed doordachte hypothese die u hier voorstelt. Geen bron nodig, ik ken deze techniek. Wat echter vragen oproept, blijft de noodzaak om hun actie te ondertekenen. de noodzaak om deze handeling op te nemen in de TBW-lijst van feiten.

Als ik deze denkrichting volg om uw vraag te beantwoorden dan is het goed voor te stellen dat een maffia/misdaad familie een wapenopslag heeft en zo verschillende misdrijven laat plegen door verschillende mensen met dezelfde wapens als dwaalspoor zoals op dit forum al in andere context is gepost (garageboxen).

Wat betreft de auto in brand zie ik geen afwijking, de Santana stond volgens mij ook in brand en de Saab hebben ze het mee geprobeerd.

155

Ik denk niet dat de moordenaars probeerden de Saab in brand te steken. Ik weet niet waarom er kogelgaten naast de gasdeur zitten, maar zo steek je geen auto in brand.

Waarom in '83 een auto in brand steken? DNA bestaat niet. Wanneer bandieten een auto in brand steken, is dat alleen om vingerafdrukken te wissen. De moordenaars trekken zich daar niets van aan, want in de juwelierszaak dragen ze geen handschoenen.

Waarom laten ze de auto direct in het volgende dorp staan? Dat doen ze nooit. In Ohain bellen ze de kliniek. In Beersel laten ze de stoel van de meest gegeerde auto van het koninkrijk staan, en in Anderlues laten ze deze auto staan en zorgen ze ervoor dat niemand zijn aanwezigheid (brand) kan negeren.

Ze hoeven dit niet te doen, en als ze het doen, is het zodat de politie direct weet dat het de bende van Nijvel is die zojuist heeft toegeslagen. Lang voordat de ballistiek zijn resultaten gaf.

156

Breda72 wrote:

De (Italiaanse) maffia laat kandidaat leden vaak een moord plegen om vuile handen te krijgen alvorens toentertijd kunnen treden tot de familie. Een bron heb ik niet paraat op dit moment.

Wat je beschrijft zou in dit plaatje kunnen passen. (Meer ervaren leden nemen iemand mee die ze uiteindelijk tot handelen moeten aansporen.)

Inderdaad een welbekende strategie van de maffia en andere criminele organisaties, maar ik denk niet dat de ervaren 'begeleider' zichzelf in een positie zal (laten) brengen waar hij plat op zijn buik op de grond ligt, onder schot wordt gehouden en de rekruut in blinde paniek moet aansporen om te schieten wink

157

Ik snap je punt Kenniz05 en waarschijnlijk heb je gelijk maar na 40 jaar sluit ik ook een klunzige maffiaclan of andersoortige misdaadfamilie niet uit. Struikelen, een weigerend wapen, een ander scenario, alles is mogelijk.

158

Ik dacht ook aan het pistool dat weigert te werken, maar er zijn 2 moordenaars in schietpositie, en geen van de 2 bewegingen.

159

Breda72 wrote:

De (Italiaanse) maffia laat kandidaat leden vaak een moord plegen om vuile handen te krijgen alvorens toentertijd kunnen treden tot de familie.

WNP gebruikte deze techniek ook. En we mogen niet uit het oog verliezen dat de schaduw van WNP, en Eric Lammers in het bijzonder, over deze dubbele moord hangt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

160

Er wordt nog weinig over de WNP geschreven op dit forum maar toch bleef dit voor zover ik uit verschillende interviews mat oa Eddy Vos heb kunnen opmaken de belangrijkste piste voor de onderzoekers.