Stropkens wrote:Anno 2017 begeeft een persoon zich naar een politiepost om een bijkomende verklaring af te leggen. Na veel poespas staat de wetsdienaar recht om de verklaring uit de printer te nemen en had die persoon een identieke compilatie tevoorschijn zoals deze » Forum
Over de rug van die persoon heen neemt de wetdienaar deze compilatie waar en begint dan plotseling luidkeels te roepen; “Geen foto’s van de Bende van Nijvel hier, geen foto’s van de Bende van Nijvel hier, … ”. “En nu ga ik een PV van smaad opmaken, ik zal wel zien wat ik er ga opzetten”. De persoon in kwestie moest ook onmiddellijk het politiekantoor verlaten.
Terwijl de persoon zich naar buiten begaf, zag hij in de ontvangstruimte een hoogwaardigheidsbekleder staan in gezelschap van nog wat andere personen. De persoon wou zijn beklag gaan maken bij die hoogwaardigheidsbekleder, doch wat bleek nu?
Ook van die hoogwaardigheidsbekleder mocht die persoon niks meer zeggen of tonen en moest bovendien stante pede het politiekantoor verlaten. Ondertussen was ook de wetsdienaar die de verklaring had afgenomen zich komen vervoegen en bleef maar hysterisch roepen; “En nu ga ik een PV van smaad opmaken, en nu ga ik een PV van smaad opmaken, …”.
Omdat de persoon in kwestie zich helemaal niet meer veilig voelde heeft die dan maar totaal verbouwereerd het politiekantoor verlaten.
OK Stropkens, have it your way:
Persoon (=zoals hij daarna zelf verklaarde, Stropkens) gaat binnen in zelfgekozen politiepost op een zelfgekozen tijdstip om daar een klacht neer te leggen. Hij treft daar bijgevolg een toevallig aanwezige inspecteur. Persoon wordt door de inspecteur met zijn klikken en klakken buitengesmeten omwille van de aard der verklaringen. Hij treft daaropvolgend een toevallig aanwezige hoogwaardigheidsbekleder en tracht daar verhaal te halen maar die treedt de inspecteur bij.
Als dat vertelde verhaal ook maar enigzins coherent en geloofwaardig was, hoe groot is volgens jou de kans op dit scenario? Merk op dat Stropkens zelf het kantoor en tijdstip koos, dat de aanwezigheid van die bepaalde inspecteur en 'hoogwaardigheidsbekleder' bijgevolg bezwaarlijk konden georchestreerd zijn.
Blijkbaar zit heel de wereld in het complot. Puur empirisch: als iedereen die ik tegenkwam en aan wie ik iets vertelde me zouden zeggen dat ik paranoïde was, lasterlijke verklaringen aflegde die op niets gestoeld waren volgens mijn gesprekspartners en me zou afpoeieren, ik zou mezelf even in vraag stellen.
Niet onze protagonist, il en remet une couche.
Voilà.