Vond nog dit in een oud artikel over De Marlets:
Dertig jaar lang waren ze de bekendste en actiefste orkestband van Vlaanderen. In 1994 - na een drieduizendtal optredens en een aantal populaire meestampers op nummer een in de Vlaamse hitparade - lieten de Limburgse Marlets de biertenten en pensenkermissen polonaisegewijs achter zich.
Sinds de wegen van het olijke zestal zich scheidden, is er weinig meer van hen vernomen, tot de Marlets midden vorige week op een wel bijzonder eigenaardige manier tot het hoofdpunt van het journaal werden gebombardeerd. Blijkbaar had de Bende van Nijvel een halfuur voor de bloedigste aanslag (die op de Delhaize van Aalst, waarbij acht doden vielen) op een regionale radiozender de carnavalsklassieker "Te voet naar Scherpenheuvel" aangevraagd.
"Dat was heel vreemd voor ons", reageert René Schroyen (57), die altijd de leiding over de Marlets heeft gehad. "Het was vooral contradictorisch omdat we altijd feest- en ambiancemuziek hebben gemaakt, en dan worden we gelinkt aan zo iets lugubers. We kunnen alleen hopen dat het er niets mee te maken heeft, of dat het tot een opheldering leidt. Toen ik het bericht op het nieuws hoorde, heb ik meteen opgezocht in welk jaar we 'Te voet naar Scherpenheuvel' precies hebben uitgebracht. Toen bleek dat het in juni 1985, in de periode rond de aanslag, inderdaad de nummer-1-hit was. Ik zal het vanaf nu nooit meer vergeten, maar dat betekent nog niet dat het liedje een wrange nasmaak krijgt. Het blijft onze grote hit, en daar bewaar je goede herinneringen aan."
Bron: De Standaard | 8 februari 2003
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube