1,061

Re: Aalst: 9 November

En ze namen alle info verzameld in dienst van de rijkswacht mee, zeer veel info over misdaad maar ook compromiterende info over hooggeplaatsten.

1,062

Dit topic is al meer dan 100 pagina's lang. Voor Bouhouche en Beijer zijn er andere plaatsen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,063

In Aalst lag het terreur vooral op de parking  daar is denk ik iedereen het over eens. Een auto rijdt de parking op en wordt beschoten, de auto botst tegen geparkeerde wagen(s) en de overvallers lopen er naartoe om de bestuurder te vermoorden. Welke kleine crimineel zou zoiets doen? Je zou toch verwachten dat ze zo snel mogelijk de overval zouden plegen en zo snel mogelijk weg wezen? Maar ze blijven zelfs wachten na de overval dit is onbegrijpelijk in het geval van simpele overvallers. Daaruit maak ik op dat het puur terreur is met zelfs bijstand van andere ploegen die in het slechtste geval zouden in actie komen of zie ik dat verkeerd?

1,064

Terreur is dat zeker, maar heeft tegelijk ook alle kenmerken van gecoordineerde afrekeningen. Het feit dat ze zelfs wachten kan erop duiden dat ze nog iemand verwachtten. Ik klasseer Aalst in het vakje Terrorisme + Afrekening.

1,065

Op dat moment focust iedereen zich op de feiten die zich voordoen, gaan schuilen, gaan vluchten of zoeken dekking. Zowel op de parking als in het warenhuis zelf. Wat er zich op dat moment voordoet en zich situeert in de omgeving bekomt weinig of geen aandacht. Een verlichte parking heeft ook een enorme nadelige invloed op de omgevingsfactoren. Ik bedoel dan qua zichtbaarheid, schemering en duisternis.

1,066

Bedoel je dat ze wachten om andere gebeurtenissen te maskeren? Zoals andere voertuigen die vertrekken? bijstand die zich aan de scene ontrtrekt?

1,067

Inderdaad.

1,068

Waarom Aalst? Naar mijn mening 2 redenen:

• meer veiligheidsmaatregelen in Waals-Brabant

• W-E van sint Marteen in Aalst , baas van de politie, dus versoepeling van de beveiliging destijds.

1,069

Nog een reden: afrekening met personen die in het Aalsterse wonen.

stiletto wrote:

Nog een reden: afrekening met personen die in het Aalsterse wonen.

Hoofdreden. Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die menen dat de slachtoffers in Aalst willekeurig gekozen zijn. Ik las hier een tijdje geleden zelfs een denkpiste van iemand die dacht dat de familie VD Steen is uitgemoord omdat men voor shock effect een modelgezin met twee kinderen wenste te raken. Nou ja...

Even nutteloos zijn de discussies over betrokkenheid van (Oost) - Vlaamse bendes bij de uitvoering; er is minstens één getuige op het forum die beweert het vreemde Amigo telefoontje live te hebben gehoord; deze persoon komt imo niet over als een leugenaar dus een aantal leden van deze bende (vermoedelijk bende DS) moeten betrokken geweest zijn bij de uitvoering (hulp en covering maakt ook deel uit van de uitvoering).

Wat ik me dan wel weer afvraag en voor zover ik weet hier nog nooit ter discussie is gekomen; hebben de daders steeds de intentie gehad om Rebecca en David te vermoorden?

De overlevering wil dat de moordenaar richting Gilbert is gelopen en dat Rebecca richting de schutter liep om deze te stoppen. Kan er sprake geweest zijn van paniek bij de schutter wat hem meteen tot schieten heeft gebracht? Het zijn dingen die we nooit zullen weten. Ook het van dichtbij 'missen' op David is een groot mysterie.