1,281

Re: Aalst: 9 November

fenix wrote:

Auto CIA, staat op tape van Bougerol;

Waarbij Armfelt = CIA

Volgens Ben was dit een hypothese van Bougerol, neen Ben, Bougerol had geen hypothese nodig, hij kende natuurlijk de waarheid. Zoals ik schreef, liegt Bougerol dan lieg ik ook.

1,282

Re: Aalst: 9 November

Spectator Of Life wrote:

Toch is de vraag van onze bergketenvriend erg interessant.

Natuurlijk is dat een interessante vraag, maar die tijdlijn staat los van deze reconstructie. Al kan je die gebeurtenissen natuurlijk niet loskoppelen. In deze reconstructie heb ik me beperkt tot de overval zelf.

Spectator Of Life wrote:

Daarom kan/moet de vraag worden gesteld of men ook hier geen dubbelslag voor ogen had.

Dat is zeker een mogelijkheid. Er zijn getuigenverklaringen van mogelijke verkenningen aan een Delhaize-warenhuis in een nabijgelegen gemeente.

Spectator Of Life wrote:

Daarbuiten, mijn complimenten voor de knappe reconstructies van de overvallen met ons gedeeld de laatste dagen.

Merci!

fenix wrote:

Volgens Ben was dit een hypothese van Bougerol, neen Ben, Bougerol had geen hypothese nodig, hij kende natuurlijk de waarheid.

Het is misschien geen hypothese. Het kan ook zijn dat Bougerol zich interessant wou maken of met de mensen hun voeten aan het spelen was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,283

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Het is misschien geen hypothese. Het kan ook zijn dat Bougerol zich interessant wou maken of met de mensen hun voeten aan het spelen was.

  1. Ben, bij mensen die mij al 50 jaar kennen kan ik mij onmogelijk nog interessanter of minder interessant doen voorkomen dan dat ze mij kennen. Dat was het geval met Bougerol en Marlair en met Bougerol en die andere kolonel die onbekend wenste te blijven.

  2. Waarom moest Bougerol een aantal huiszoekingen doorstaan? Was dat ook enkel en alleen omdat hij zich interessant wou maken?

  3. Waarom zou ook hij net voor zijn dood nog blijven herhalen hetgeen hij zelf opgeschreven had en zelfs op tape liet zetten?

  4. Bougerol kon op een gegeven moment niet anders dan uitleg geven gezien anderen de puzzelstukken min of meer gelegd hadden.

Hij heeft er wel altijd bij gezegd "ik was gedekt" hetgeen impliceerde dat het commando boven hem zat. In binnen- en buitenland.

En eigenlijk maak je met deze stelling van die twee andere kolonels klojo's die niet door hadden dat Bougerol met hun voeten aan het spelen was. Het gaat wel om mensen die er zelf ongewild midden in stonden. Allebei met een onberispelijke reputatie en verleden. Allebei zeer intelligente mannen trouwens. Lees de boeken van Marlair en je weet wie hij was. Een man die een groot deel van zijn leven opgeofferd heeft aan het zoeken naar de waarheid. Niet van achter zijn bureau trouwens.

1,284

Re: Aalst: 9 November

pyrénéen wrote:

Dat gezegd hebbende, zou ik graag willen weten of de andere overvallen net zo lang hebben geduurd, want deze vond ik erg lang.

Hoe lang duurt de gemiddelde overval op een warenhuis? smile

De overval in Aalst duurt ongeveer 10 minuten. Als we kijken naar de overval daarvoor - in Overijse - dan zien we dat die ook een kleine tien minuten heeft geduurd. Tussen het gijzelen van Luc Bennekens en de vlucht van de daders zaten 5 minuten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube