Ben wrote:Er zijn getuigen die voor de overval (sluip) schutters hebben gezien op het dak van de het Delhaize-warenhuis in Aalst.
Ben, wat ik er mee wil zeggen is het volgende: Als er, zoals de voormalig collega van Nevens vertelde (kijk even op pagina 28), er drie vangringen zouden zijn geweest, dan zouden de betreffende Bendeleden eigenlijk geen kans op ontsnappen moeten hebben gehad en dus ook geen kans bij een vuurgevecht (politie met UZi's en andere (hand) vuurwapens). Maar als ik dan alles op een rijtje ga zetten, moet ik dus ernstige twijfels hebben aan de woorden van Nevens.
En wat ik dan dus helemaal niet begrijp, is dat als er dan (volgens de getuigen) daadwerkelijk (scherp) schutters op het dak(en) liggen, dat deze, ongeacht of er mensen lopen, niet op de kalm weg lopende bendeleden vuren. Dus wordt er eigenlijk door de voormalig collega van Nevens gezegd: er was geen politie op de daken, of in de omgeving! Wat mag je hieruit concluderen.
DeadLetterBox wrote:Trouwens mistery, er was sprake van de MP5SD in Aalst, die had wel een demper.
Had het in deze niet over de bewapening van de bende (deze hadden idd een H&K van, vermoedelijk, de Diane).
DeadLetterBox wrote:Op welk punt bedoel je? de invloed op de baan van een projectiel? Ik denk allesinds niet dat de rijkswacht dempers voorhanden had om ieders FAL mee uit te rusten. Ook nachtkijkers enzo zullen toen een luxe geweest zijn denk ik. (Misschien iemand hier die in die tijd bij Politie/rijkswacht gediend heeft die hier iets over kan zeggen? Mijn ervaringen tellen pas vanaf 2000. )
Deadletterbox, denk zelf dat men maar een "richtkijker"op de FAL had, was op zich ook genoeg, gezien de verlichting op het Delhaize-terrein.
"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"