Nog een paar uren later en de drugs komen er bij. Sex, drugs, wapenhandel en de maffia:
Daarnaast zou datzelfde bataljon ook betrokken zijn bij illegale wapenhandel, druggebruik en drugsfeiten. Er loopt dus nog een tweede strafrechtelijk onderzoek. Dat onderzoek ligt bij het parket van Luik en het federaal parket. Zowel in de kazerne als bij de militairen thuis worden volop huiszoekingen uitgevoerd. Dedonder en de inspecteur-generaal ontwijken vragen daarover, maar Michel Hofman bevestigt aan ‘VTM NIEUWS’ wel dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt naar illegale wapenhandel. Volgens onze bronnen gaat het over handel in onderdelen van wapens. Er zouden ook linken zijn met Albanese en Tsjetsjeense maffia.
Er ontbreken een paar elementen. Nu is het wachten tot er een link gevonden zal worden naar groepjes (met de nadruk op jes) a la Schild en vrienden.
Hoeveel bataljons genietroepen hebben we? Twee? Dat zijn toch de ingenieurs van het leger die de weg moeten voorbereiden voor de grondtroepen? Laat de Russen maar komen, geen kogels en de genie op halve kracht. Gelukkig hebben we nog de boeren die met hun uit de kluiten gewassen tractoren de weg kunnen versperren.
Het leger mag mij bellen want ik heb onlangs ontdekt dat de grootste opslagplaats van Europa van het Amerikaanse leger bij mij in de buurt ligt. Het enige wat ons nu nog te doen staat is er voor zorgen dat Trump geen president zal worden want anders zal het zijn "eerst betalen" en we zijn verdomme bankroet. Man man man, miserie miserie miserie.
Het federaal parket heeft dus zijn handen vol met deze zaak, geen tijd voor de oude Bende.