1

Topic: Osbroekpark 2

Op 31 oktober 1985 hebben twee personen aan de atletiekpiste in het Osbroekpark in Aalst een ontmoeting met drie mannen die zich heel verdacht gedragen. Van deze drie mannen werd een robotfoto gemaakt. Deze zijn nooit verspreid.

Een opvallend detail dat specifiek vermeld wordt, is het feit dat ze alle drie met de handen in de zakken lopen.

De tekening werd gemaakt in november 1985.

Omschrijving:

  • Ogen: de ogen staan schuin met de buitenste ooghoeken naar beneden

  • De bollen van het oog zitten voor de. Helft onder de oogleden verscholen

  • Snor

  • Lichaamsbouw: naar brede en ronde kant

  • Haar: donker

  • Halsdoek

  • Blouson in leder, donkere kleur

  • Donkeren schoenen

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/osbroe10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

De beschrijving die elders te lezen is:

De Taunusbestuurder met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, “Clayton uit Dallas, maar jonger”.

Re: Osbroekpark 2

Juan Mendez?

4

Re: Osbroekpark 2

Treffend, vooral de omschrijving van de ogen.

Re: Osbroekpark 2

De snor en de iets uitpuilende ogen doen me aan Philippe De Staerke denken. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat een van de joggers hem formeel herkende. Ben: jij postte ooit dat de nummerplaat van de Ford taunus die toen werd gezien toebehoorde aan Elnikoff. Klop dit of is dit weer een van de vele foute verhalen om de betrokkenheid van de WNP te suggereren?

Re: Osbroekpark 2

SedLEX wrote:

Juan Mendez?

Inderdaad… » Forum

Heel bijzonder dat deze foto pas in 2024 ter tafel komt.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Osbroekpark 2

Dat dacht ik ook. Tenslotte kende Juan Mendez de regio zeer goed.

8

Re: Osbroekpark 2

Er zijn nog robot foto's die nooit openbaar zijn gemaakt en enkel voorbehouden zijn voor Politiediensten. Waaronder toevoeging aan CSB's.(Centraal Signalement Blad)

9

Re: Osbroekpark 2

SedLEX wrote:

Juan Mendez?

Er zijn nog andere foto's van Mendez waar de gelijkenis nog opvallender is. Betekent dit dat het Mendez was die die avond in het Osbroekpark aanwezig was? Dat weet ik niet. Ik kan alleen maar concluderen dat de gelijkenis heel opvallend is en dat - zoals steinerprag aanhaalt - Mendez Aalst heel goed kende.

Maar het is niet omdat er die avond drie verdachte types in het park rond liepen, dat er ook een link is met de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Bossi wrote:

Er zijn nog robot foto's die nooit openbaar zijn gemaakt en enkel voorbehouden zijn voor Politiediensten. Waaronder toevoeging aan CSB's.(Centraal Signalement Blad)

Waaroom zijn die foto's niet openbaar gemaakt? De geheimhouding heeft geen enkel nut gehad. Misschien had iemand ze nog kunnen herkennen.