1

Topic: Osbroekpark 1

Op 31 oktober 1985 hebben twee personen aan de atletiekpiste in het Osbroekpark in Aalst een ontmoeting met drie mannen die zich heel verdacht gedragen. Van deze drie mannen werd een robotfoto gemaakt. Deze zijn nooit verspreid.

Een opvallend detail dat specifiek vermeld wordt, is het feit dat ze alle drie met de handen in de zakken lopen.

De tekening werd gemaakt in november 1985.

Omschrijving:

  • Draagt een hoed, vilt, donkere kleur

  • Mager aangezicht

  • Jukbeenderen zichtbaar

  • Diepliggende ogen

  • Neus: neusbeen gebroken (breed), gedeelte rug van neus

  • Magere lichaamsbouw

  • Mager aangezicht

  • Grote halsdoek (precies van voetbalclub)

  • Lederen vest, donkere kleur

  • Gewone broek

  • Donkere schoenen

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/osbroe11.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 1

De beschrijving die elders te lezen is:

Luc en Suzy zagen ze goed: de eerste als een erg grote, struise, geblokte man met lederen vest, weinig behaard. De Taunusbestuurder met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, “Clayton uit Dallas, maar jonger”. De derde, die uit het pad kwam gelopen als de oudste van de drie, 45-50 jaar met een scherp gezicht. Toen Luc ons vroeg of er van een van de daders een beschrijving was gegeven en geantwoord werd: een man van 1.90 m, bonkte hij op tafel: “Ziet ge Suzy. De man van de dreef!”

Ik vermoed dat dit de beschrijving is die bij deze tekening hoort.

Re: Osbroekpark 1

In Terzake werd op deze tekening de naam van Lucien Marbaix geplakt. Ik zie het niet meteen. Marbaix had inderdaad ook een scherp gelaat, maar geen opvallend gebroken neus en was in 1985 ook geen 45-50 jaar, maar 36 jaar.

Re: Osbroekpark 1

Ik heb ook deze even door AI gehaald, resultaat is vrij indrukwekkend » pasteboard.co

5

Re: Osbroekpark 1

Ben wrote:

Op 31 oktober 1985 hebben twee personen aan de atletiekpiste in het Osbroekpark in Aalst een ontmoeting met drie mannen die zich heel verdacht gedragen. Van deze drie mannen werd een robotfoto gemaakt. Deze zijn nooit verspreid.

Een opvallend detail dat specifiek vermeld wordt, is het feit dat ze alle drie met de handen in de zakken lopen.

De tekening werd gemaakt in november 1985.

In verband met deze foto of deze 3 foto's. Ik citeer Irena Palsterman, dochter van Marie Jeanne Callebout en Jan Palsterman op facebook.

"Als de waarheid niet van justitie komt kan ze nog altijd naar justitie gaan. Dat is en blijft mijn evangelie. Gisteren was Meester Vandenbussche de grote held van vele nabestaanden tijdens de vragenuurtjes. Deze uitstekende robotfoto's zijn nooit gepubliceerd. Mijn moeder was het levend geheugen van het Bende van Nijvel-dossier. Zij vertelde altijd dat deze foto's niet mochten gepubliceerd worden door een njet van Franse Veiligheidsdiensten. België alleen kan niet bekennen (W. De Smedt) was nog nooit zo dichtbij. Maître Patrick Ramaël, un des cles pour cet echec se trouve en France. Merci Maître Ramael, dank u Kristiaan Vandenbussche, jullie gooien de handdoek nog niet in de ring.

Einde citaat.

Nota voor Ben, ik heb natuurlijk eerst aan Irena toelating gevraagd om bovenstaande op het forum te mogen plaatsen.

Re: Osbroekpark 1

Even een digitale schets gemaakt van deze foto die er dan zo uit ziet:

https://i.postimg.cc/xjkJCLnY/lucien12-fotor-ai-art-effects-20240629173117.jpg

Resultaat ligt ver van de robotfoto als ik die door een generatieve AI haal die schets naar foto realistisch omzet kom ik hier op uit:

https://i.postimg.cc/g094SGsL/osbroe11-AI2.jpg

Vind die verdacht lijken op Patrick Haemers.

Re: Osbroekpark 1

Ik dank je van ganser harte, SomeOne, robotfoto's blijven robotfoto's, vaak schetsen. Door je kennis van AI worden deze schetsen toch vrij actueel en tastbaar, ga zeker door waar mogelijk zou ik zo zeggen.

On topic: Ik zie ook zeker een gelijkenis/herkenning met Haemers, alleen oudere gelaatstrekken (vader Haemers) misschien was het donker/schemer/bos...