Bedankt voor deze info, the end, maar ik denk niet dat deze persoon iets te maken heeft met de fameuze mijnheer X. Als we verder zoeken op de naam van de bewuste bewakingsfirma kunnen we 'James Bond' misschien wel identificeren want op zich is dat wel een interessant verhaal.
Wat mijns inziens belangrijker is is punt 5 van de nota. De nota is gericht aan Jean Gol en punt 5 verwijst naar 'la nébuleuse qui vous préoccupe'. Het gaat dus om iets waarover Jean Gol zich zorgen maakt en vermoedelijk zelf altijd beschreven heeft als 'la nébuleuse'. Om de nota in de juiste context te kunnen plaatsen moeten we eerst weten wat Jean Gol precies bedoelde met 'la nébuleuse'. Ik heb daar nog wat opzoekwerk rond gedaan en ben op de volgende informatie gestoten waar Gol tweemaal zelf de term 'nébuleuse' in de mond heeft genomen.
Onderstaande tekst komt uit het verslag van de commissie van Justitie van 7 december 1983. In die commissie werd een vraag gesteld over de rol van de staatsveiligheid in de WNP. In zijn antwoord spreekt Gol over een rechtse 'nébuleuse' en doelt hiermee de WNP.
Onderstaande komt uit het verslag van de commissie van Justitie van 22 januari 1986 (!) (dus één dag na de bewuste nota van Nicolas De Kerchove). Ook daar heeft Gol het over een 'nébuleuse' en doelt deze keer op de CCC.
Mijnheer X zal dus ergens in deze hoek moet gezocht worden. En dan denk ik toch ook aan wat Gérald Damseaux al meerdere malen gezegd heeft, namelijk dat slechts één man van de staatsveiligheid de beide informanten van deze twee organisaties (WNP en CCC) aanstuurde, zijnde Christian Smets.