Topic: Daderkenners lopen zeker nu nog rond

Ik denk steeds vaker dat de laatste drie aanslagen een ander motief hadden dan de eerdere reeks.

Als de Bende gewoon rovers waren, dan zijn er mensen die hebben geweten van voertuigen, wapens of inlichtingen. Als dit zo is dan vervallen ook de bedreigingen en doden van naderhand. De schaal waarop dat zou gebeuren komt namelijk niet overeen met een bende van een handjevol.

Inderdaad, dat rijmt niet met wat we weten. Ook zijn er teveel verwijzingen naar de Rijkswacht onder het bewijs om te negeren.

Het web blijft intact.

Mijn eigen vraag blijft dan vooral, wat is er nou veranderd in de Belgische zaken, politiek, beleid of marktwerking ten gevolge van deze aanslagen? Simpelweg 'meer blauw op straat' gaat er niet in. Althans niet als dat niet iets onthult over wapendeals. (De vage veronderstelling dat dit iets rechts was is ook raar want linkse politici zouden hetzelfde reageren op deze mate van geweld).

Als het om Staatsveiligheid ging, wie was dan de vijand die bestreden diende te worden middels deze aanslagen? Waren er wapendeals of steekpenningen tussen narco's en de staat? Of de Delhaize? Waren er grootaandeelhouders die onder druk moesten komen?
Moesten er mensen met kennis van de eerste reeks moorden uit de weg worden geruimd? Of wilde de staat tegelijk van de Rijkswacht af?
Als het Staatsveiligheid was, dan kunnen al die Rijkswacht bewijzen ook gemanipuleerd zijn.
De onbekende getuigenverklaringen die we op deze site kunnen lezen geven ook een veel actiever en grimmiger beeld van de macht die rond deze misdaden hangt (kuros ed).

In het geval van Staatsveiligheid, dan lopen er zeker nog (best veel) mensen rond met kennis van de feiten en de operatiekring.
In dat geval valt er niets op te lossen, want het antwoord hebben we en het is nooit een politie probleem geweest, want de uitkomst is altijd al bepaald geweest. Een 'black ops' operatie, zou je kunnen zeggen. Ruikt zeker naar Gladio. Zogenaamde leden van de Bende waren wellicht gerekruteerd en functioneerden als cellen die alleen op het diepst geheime punt verbonden waren aan de andere feiten. Deelnemers wisten dus niets van de andere aanslagen behalve dan hoe hun eigen bijdrage tot stand kwam.

Wie hier nog steeds naar kijkt als een extreme reeks van gewone misdaden die zal het nooit vatten.
Ik denk dat het ware scenario veel voorkomt op dit forum, maar onder de sneeuw van vermoedens en theorieën bedolven wordt.

Oh en iemand verwees ooit naar de pogingen van Peter R de Vries om te onderzoeken, dit is nooit verder gekomen dan een aflevering over Gladio munitiedepots begraven in Nedelandse bossen en de wapenhandelaars die erbij betrokken waren (in Amsterdam en Luik). Het is mij echter ter oor gevallen dat De Vries geen volgende aflevering kon of mocht maken om het onderwerp uit te diepen.