Re: Proces
Heb de Franstalige assisenarresten vandaag opgevraagd bij het parket-generaal Brussel (1bur.parq.gen.bxl@just.fgov.be), met dank aan www.assisen.be. Wie weet staat daar wat zinnigs in.
Madame / Monsieur le procureur général,
Je recherche depuis un certain temps des copies des arrêts rendus publiquement par la Cour d'assises du Brabant le 13 février 1995, avec, si possible, les considérations factuelles et juridiques qui l'ont précédé, et les actes d'accusation, dans les affaires pénales contre l'accusé M. Bouhouche et R. Beijer.
Pouvez-vous m'en fournir des copies? Les coûts associés, bien sûr, sont pour mon compte.
En attendant votre réponse, je reste,
Salutation distinguée,
Darty
Uiteraard is het nog maar de vraag of ik die krijg, maar goed, we zullen zien en als u via uw kanalen daar de hand op weet te leggen, zult u die ook wel plaatsen op dit forum, toch?
Ik wens u de moed en de ijver niet te ontnemen. Uw aanvraag via het Parket Generaal zal onverwijld overgemaakt worden aan de Procureur des Konings te Brussel voor toelating tot inzage en eventueel kopij van de bundel. De beslissing hiervoor ligt trouwens bij de Substituut. Het zou mij verwonderen indien u al dan niet als advocaat, niet optredend voor één der belanghebbende partijen in de zaak, toelating tot inzage zou bekomen.
Weliswaar uitzonderlijk, is een advocaat uit Amsterdam ooit opgetreden voor een beschuldigde in een assisenzaak te Antwerpen. Als raadsman van één der beschuldigden bekwam deze eveneens alle rechten die voor een raadsman zijn voorbehouden.