Ik zei er bij:
FreCR wrote:Ik zeg niet dat het bij Dekaise zo was
Vermeulen wrote:maar verklaar de overval dan eens, FrCre, ananlyseer deze eens en leg het ons eens uit. Ik wil er graag naar luisteren. Heel graag.
De overval verklaren, dat kan ik niet. Zelfs moest ik de daders kennen (en deze ken ik ook niet), dan nog zou ik de overval wellicht niet volledig correct kunnen verklaren.
De overval analyseren, dat kan ik wel. Maar dan wel enkel maar met de gekende gegevens waar we van uit gaan dat ze correct zijn. In een analyse van mij zit niemand op te wachten, zelfs ikzelf niet. Om mezelf tijd te besparen verwijs ik u naar de talloze boeken, teksten en documenten waar het feit en het verloop beschreven staat.
Vermeulen wrote:Mijn stelling is geen complot, enkel een een aantal vaststellingen dat het een raar gebeuren is.
Dat ze waardeloze wapens (gedemilitariseerde zelfs) meenemen en efficiënte wapens laten liggen, dat is inderdaad een raar gebeuren. Moest je enkel dit als gegeven hebben over de overval, dan zou je bijna gaan denken dat de daders nog minder van wapens kennen als ik. Dat zou op zich wel wat tegenstrijdig zijn met de actie welke ze bij hun vertrek en op hun vlucht vertonen. (Maar wederom hoeft dit ook niet zo te zijn, alles kan zolang we niet alles weten.) Daarom, kan ik enkel maar net zoals jou vaststellen dat het een raar gebeuren was.
Wat een "raar gebeuren" verder nog betreft: de diefstal van de FAUL bij Cattaï is ook eerder "raar". Ik heb al m'n twijfels gehad over als de diefstal van de FAUL bij Cattaï nu een bendefeit is of niet (het wapen op zich wel). Misschien werd het een 2de keer gestolen (of in beslag genomen ) bij de dieven.
Non semper ea sunt quae videntur