Re: Waver: 30 September

Het is niet omdat ik kritiek heb op de manier waarop er bij (o.a.) ‘P-magazine’ aan journalistiek wordt gedaan, dat ik zelf een academicus zou zijn. Ik stel enkel vast.

Ik weet niet of de journalistiek in Nederland van een hoger niveau is dan in België. Wij hebben hier zeer degelijke onderzoeksjournalisten. Maar iedere journalist heeft natuurlijk zijn persoonlijke mening. Maar bijvoorbeeld artikels schrijven in ‘P-magazine’, op basis van wat hier op het forum word gepost, en zonder de persoon die achter de schuilnaam zit, persoonlijk te ontmoeten, lijkt mij geen betrouwbare methode?. En wanneer men over het Bende van Nijvel-dossier gaat schrijven in functie van wat 'je publiek' wil horen, heeft dit voor mij geen enkele waarde.

Ik volg al jaren dit forum en heb helemaal niet de indruk dat ‘het vroeger allemaal beter was’. Ikzelf heb sinds 2020, 96 keer iets gepost op het forum, dit tegenover Uzelf, die op 4 jaar tijd, wel 1.612 keer van het forum gebruik maakte. Dus zoals U zelf kan zien heb ik helemaal geen ambitie om hier voortdurend aan het woord te zijn, dus het niveau op peil houden laat ik aan anderen over.

En mag ik besluiten met te zeggen dat er op dit forum geen niveau’s zijn. Er bestaat over de Bende van Nijvel, enkel de naakte waarheid, versus een hoop onzin. Alleen zullen wij 'de waarheid' waarschijnlijk nooit zwart of wit bevestigd zien.