Ja Bultot is volgens mij één van de schakels. Net zoals Bouhouche, en enkele andere mensen uit het pratical shooting milieu volgens mij die ook in het buitenland zitten (Dehan, Weykamp). In dat milieu heb je alles: mannen met lange arm, dokters, garagisten, ondernemers en "wapengekken". Er was toch ook een of andere louche dokter in het Brusselse (is die niet teruggekeerd naar Hongarije nadat ze zijn handel en wandel controleerden).
Het is geweten dat sommige militairen die na lange tijd in oorlogsgebied gezeten te hebben, het niet meer gewoon kunnen worden in de normale maatschappij. Dat ze allerlei trauma's opgelopen hebben ... Bij sommige beperkt zich dit tot nachtmerries en depressie ... anderen gaan zich extreem gewelddadig gedragen. Ik heb persoonlijk zo iemand geweten. Voordien normale en kalme gast, als die terugkwam was die totaal gek. Vernielde cafés, als de politie aankwam konden ze hem met meerdere (6 mannen) nog steeds niet de baas! De politie reed eerst nog enkele rondjes voor ze hem inrekenden in de hoop hij al wat gekalmeerd zou zijn! Z'n vriendin duwde hij meermaals door de vensters, kinderen sleurde hij mee (soms bij hun benen ondersteboven op zijn rug). En natuurlijk was die telkens sneller vrij dan dat vastgezet werd (geen plaats in de gevangenis).
Nog een voorbeeld hiervan is die militair die ze op die rommelmarkt in Luik opgepakt hebben met springstof ...
1) opdrachtgevers tot creëren van paniek (hogere kringen)
2) Bultot, Bouhouche & Beijer
3) practical shooting & banditisme/bendes/maffia (eventueel aangevuld met internationale connecties)
4) mensen die moesten vermoord worden door opdrachtgevers + regionale afrekeningen (misdaadmilieu)
5) plaatselijke hulpkrachten
6) figuranten: mensen die zich verdacht moesten voordoen, bekende crimminelen,... periode voor en na de aanslagen om dwaalsporen te creëren + mensen die nepsporen nalieten
Weet iemand nu al of Léon De Staerke tijdens Aalst vrij was? Ik denk van wel maar ben niet zeker. Die heeft ook altijd contacten gehad met het Franstalige extreem-rechtse wereldje. Volgens mij is die tot meer in staat dan Philippe.
Hij is klein van gestalte, toen al rond de 50, en met dode donkere ingevallen ogen, altijd naar beneden kijkend.
Dehan, Weykamp en Bouhouche hebben vaak een grijns op hun gezicht.