Je kan vroeger niet meer met nu vergelijken. Alhoewel enkelingen nog steeds over de schreef zullen gaan.
De Kroon is niet meer dan een mascotte, maar doorslaggevende factor in bepaalde werelddelen om contracten af te sluiten. Landen waar er nog middeleeuwse principes gelden (hopelijk leest unia niet mee).
Als ik het goed begrijp was dat vermaak bij Flup vrij bescheiden maar was dat bij de papa anders. En is hij 'sinds Mathilde' zelfs een meerwaarde. Ook voor de Vlaamse bedrijven, denk dat hij heel goed beseft dat hij de Vlaming beter te vriend kan houden voor het geval de lijken van papa uit de kast vallen.
Fantastenpraat? En Beirke zijn dochter is ook een leugen?
Hoeveel van zijn misstappen hebben ze moeten rechttrekken? Wees maar zeker dat er altijd een kuisploeg mee was met de brokkenpiloot. Zijn motorongeval... was dat ene van Podevijn?
Is een republiek dan beter of goedkoper. Ik denk het niet, en er kan evengoed een idioot aan de macht komen. Uiteindelijk draait het dan om wie het meeste (zwart) geld kan verzamelen. En die moet dan die leveranciers van zwart geld bevoordelen. Trump of Clinton ... dat is kiezen tussen de cholera of de pest.
Ik blijf steeds dezelfde namen herhalen. Omdat enkele van hen uit de regio kwamen van mijn grootouders ... de winkel van Lison, Little David en het kasteeltje,... Dat waren daar echte begrippen.
We hebben ook nog eens ommetje gedaan langs dat kasteeltje om te weten waar iedereen het over had.
En ja ... ik ben als klein kind in die winkels geweest. En Lis. hij lijkt me idd de man van op de postzegels en de platencover van het zeemansliedje. En toen we in Colruyt ernaast waren, kwam ooit helicopter toe op voetbalplein ernaast ... waarop mensen zeiden, kijk hij is daar. Maar de herinnering is erg vaag.
Het eerste faillissement van Little David. Overgenomen door ex-vrouw? Zij was maitresse van apotheker en was doodsbang van hem en had moeite met zijn escapades.
Het ging allemaal over de tongen maar als kind begrijp je niet alles.
Die drugsgeruchten waren er.
Maar dacht dat dit op kleine lokale schaal was, maar toen ik die namen zag in de topics van Farcy ... toen begon ik het te snappen dat het iets groter kon zijn. Voor hen is de helicopter of vliegtuig nemen doodgewone zaak. Zie getuigenis hier op forum aan wie Lis. vertelde over zijn trips naar Beiroet. Zo heb ik het ook altijd gehoord.
Zij zijn waarschijnlijk niet de uitvoerders maar maken wel deel uit van het grote geheel. Waar sommigen vermoedelijk zijn ingerold omdat ze boven hun stand leefden, verslaving (drank, drugs, seks, gokken,...) of uit idealisme.
En zo zijn we al een heel stuk dichter bij Aalst.
Veel navragen kan ik niet meer doen, want de meesten zijn ondertussen dood.