Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986
Op het voorblad van dit forum staat al enkele dagen dit bericht:
Vijf oud-rijkswachters in verdenking in zaak Luxemburgse Bende van Nijvel
Onder de verdachten bevinden zich de Luxemburgse oud-rijkswachtbaas Pierre Reuland, die jarenlang het onderzoek naar de Bommeleeër leidde. Enkele verdachten behoorden tot de Luxemburgse speciale eenheden, destijds opgeleid bij de groep-Diane in Brussel.
Lees hier het hele artikel » Nieuws
À ces cinq inculpés, s’ajoutent également trois anciens enquêteurs de la Sûreté publique: Paul Haan, Guillaume Büchler et Lucien Linden. Ils ont été mis en cause pour faux témoignage en relation avec l’observation de Ben Geiben à Bruxelles.
Bron » www.lequotidien.lu/
Reactie hier op het forum: zero, zero, zero (verbazend niet?). Maar wat mij nog meer verbaasde is dat Douglas De Coninck geen verdere commentaar leverde bij dit artikel. Geen link met België? Waarom kan dit in Luxemburg en niet in België? Of wist men dit al een tijdje in Belgie? En hebben ze voorzichtigheidshalve de piste Belliraj bovengehaald ? Zou mij niet verwonderen, we zijn tenslotte het land van ceci n' est pas une pipe.
Hadden wij dan geen rijkswachters die het onderzoek naar zichzelf moesten doen? Of mensen van de staatsveiligheid die een ietsipietsie van hun opdracht afweken? Of magistraten die info verkochten, dossiers lieten verdwijnen?
Enkele verdachten behoorden tot de Luxemburgse speciale eenheden, destijds opgeleid bij de groep-Diane in Brussel. Ja ja Meneer Pint, u hebt inderdaad blijkbaar wat gekweekt zonder het wel en goed te beseffen. Uw uitroep daar in Aalst was er volgens mij "boenk op". Al kwam er de volle 24 uur later het geruststellende bericht dat geen van "de onzen" in aanmerking kwamen wegens "alibi". Wie bewaakte er eigenlijk die volledige groep Diane dat ze dat zo vlug wisten?
De timing van dit soort berichten is wel perfect. Komkommertijd. De ene helft van het land is met vakantie en de andere helft ligt te slapen. Ook dit forum slaapt.