Re: Vragen

Belangrijk is te weten welke onderwerpen al dan niet bewust worden omzeild en/of geweerd. Ik denk dat de CWB zich vooral daar zal op concentreren en wil te weten komen waarom.

Men kan het vergelijken met een ondervraging van een verdachte. Hoe meer een verdachte bepaalde vragen omzeild en/of ontwijkt hoe geïnteresseerder de speurders in het onderwerp zullen zijn. En laat ons ook de vindingrijkheid van de veldwerkers niet vergeten.

club_le-happy-few wrote:

Zowel bij Bende Haemers als Bende De Staerke geesteszieken in de Bende. Zich van geen kwaad bewust van hun daden. Ze zijn er fier op ... Denise Tyack zou alles opnieuw hetzelfde doen mocht ze haar leven kunnen herbeginnen. Geen scrupules, voelen zich ontastbaar, ...

Dat lijken mij eerder psychopathische kenmerken.

De grote Manitou ziet alles

152

Re: Vragen

Wat nu?

153

Re: Vragen

Inderdaad sommige gangsters wanen zich ontastbaar en hebben het gevoel dat alles mag ze moeten juist zien dat ze niet gepakt worden en dat gevoel versterkt en verergerd heel hard als ze in groep opereren of bij een zo gezegde criminele organisatie terecht komen.

Gangsters zijn voor alle duidelijkheid geboren leugenaars je mag er niets van geloven ze ontkennen en liegen dat ze na verloop van tijd zelfs de gebruikelijke lichaamstaal waar je leugens van amateurs aan herkent kunnen normaal houden.

Re: Vragen

Ik denk dat vele mensen iets weten, maar zolang dit dossier niet is verjaard hun mond houden. Als dit dossier verjaard zullen er volgens mij wel wat meer tongen loskomen.

155

Re: Vragen

Waar houden de vermoedelijke bendeleden zich nu mee bezig?

Iemand enig idee waar vele zicht nu mee bezighouden? Iemand het lef om zich 'dieper' in de criminele milieu's van nu te begeven?

156

Re: Vragen

Waarom zo vaak kreupel, mankend, gewond aan het been?

Het komt opvallend vaak voor dat over de daders of mogelijke daders wordt gesproken in termen van 'kreupel', 'liep raar', 'mankte', 'gewond aan het been'.

Tot dusver kan ik maar drie oorzaken bedenken:

  1. Bendesignatuur. Het is een soort signatuur van een bepaalde bende : je moet een kogel door je been of billen of teelbal schieten, om er bij te horen.

  2. Zwendel: Men schiet zichzelf een kogel door het been, om nadien levenslang een uitkering te trekken als gehandicapte.

  3. Speelschulden: Je had ooit speelschulden en iemand is je komen aanmoedigen om die te betalen.

De derde mogelijkheid lijkt me uiteindelijk het meest waarschijnlijk. En kan ook helpen verklaren waarom men supermarkten overvalt voor een relatief kleine buit ten opzichte van het schijnbaar genomen risico. Als het echte risico is: je blootstellen aan verdere agressie wegens niet betalen speelschulden.

Maar okee. Niets dwingt ons aan te nemen dat er een rode lijn loopt tussen de gewonden aan het been. En aangezien we de daders niet kennen, is verificatie moeilijk. Alleen Tinck en Gérald Damseaux kunnen worden uitgediept. En bij de mogelijke reuzen: Daniël Bruylants. Dat de eerste en de derde speelschulden kunnen gehad hebben, is zeer aannemelijk.

157

Re: Vragen

Je vergeet nog de vierde en meest logische mogelijkheid: gangsters hebben een "spannend" leven vol drugs, alcohol, gevaar en wapens. Dit verhoogt hun kansen om slachtoffer te worden van een auto, moto, ... ongeluk of van een handicap vanwege een schotwonde.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

158

Re: Vragen

Collega's, dat van die kogel door de teelbal is helemaal geen fictie. Toumaniantz was in dat geval (gewild of ongewild). Vandaar dat hij een van de allereerste verdachten was voor het profiel van een mankende blonde reus.

159

Re: Vragen

Wild shot in the dark, ik geef dat graag toe. Maar na dertig jaar onderzoek zonder resultaat, mag dat, vind ik. Nog een ideetje: slecht neergekomen bij het parachutespringen?

Re: Vragen

Ik vind de 'oorzaken' genoemd door Trojan veel te ver gezocht en ben het dus wel met Noordeling eens. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom iemand (een beetje) mankt. De 'vierde' mogelijkheid is natuurlijk wel reëel.