171

Re: Vragen

giserke wrote:

Nog een voorbeeld: enkele jaren geleden werd de brave burger de 'kans' gegeven om illegale wapens in te leveren bij de politie, als onderdeel van de nieuwe wapenwet. Nu zou ik toch graag eens weten wat met die wapens is gebeurt! Ik durf te verwedden dat de politie zwaar gefeest heeft met die wapens die ze 'kregen'. Waar zijn die wapens?

Ik denk dat vooral de criminelen gefeest hebben. De wapens zijn allemaal vernietigd zonder enig onderzoek.

Over Gladio na de "opheffing" bestaat al een topic » Gladio B

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

172

Re: Vragen

Ben wrote:

Ik denk dat vooral de criminelen gefeest hebben. De wapens zijn allemaal vernietigd zonder enig onderzoek.

In een humo artikel van een tijd geleden was er een quote dat een bepaald deel van die wapens spoorloos verdwenen was. Kan me de context van het artikel noch de bron herinneren, maar zal het proberen terug te vinden.

173

Re: Vragen

Aangezien Guy Bouten er een bladzijde aan opgedragen heeft in zijn nieuwste boek (blz. 37): zijn er namen uit het dossier die kunnen gelinkt worden aan deze plaats?

174

Re: Vragen

Heeft er ooit al iemand van de slachtoffers via de media gevraagd aan de daders om hun bekend te maken? Bv. een emotionele oproep want je maar nooit of er iemand van de daders wroeging krijgt?

175

Re: Vragen

Ik denk dat je best eerst nog heel veel leest Rembot.

176

Re: Vragen

Ok raven, hier eentje die heel veel leest. Dader verwantschaps onderzoek?

Re: Vragen

kenza wrote:

Heeft er er ooit al iemand van de slachtoffers een via de media gevraagd aan de daders om hun bekend te maken ? Bv een emotionele oproep want je weer nooit of er iemand van de daders wroeging krijgt ?

Ja, één of twee dagen voor de overval in Aalst hadden de nabestaanden van de slachtoffers van de overvallen in Eigenbrakel en Overijse een persconferentie gehouden met een emotionele oproep naar de daders toe. Een paar dagen later sloeg de Bende nog harder toe in Aalst.

178

Re: Vragen

Nu zijn we 30 jaar verder en mischien is er iemand met nachtmerries en een geweten dat enorm knaagt. De jaren 80 waren de loden jaren, nu is het een totaal ander tijdperk. Moesten de nabestaanden nu eens in groep via de media een oproep doen aan de daders of mensen die iets weten?

179

Re: Vragen

Merovinger wrote:

Ja, één of twee dagen voor de overval in Aalst hadden de nabestaanden van de slachtoffers van de overvallen in Eigenbrakel en Overijse een persconferentie gehouden met een emotionele oproep naar de daders toe. Een paar dagen later sloeg de Bende nog harder toe in Aalst.

Dat was niet zozeer een oproep naar de daders maar een persconferentie om de tekortkomingen in het onderzoek aan te duiden en om aan de verantwoordelijken maatregelen te vragen. Die persconferentie was op 8 november 1985.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

180

Re: Vragen

Ik was vandaag een beetje aan het googlen ivm de Audi 100. Kwam op de fenomenale geldtransport overval in Dilbeek. Het is waarschijnlijk allemaal toeval, en dan vraag ik ook deze informatie uit te bannen bij elke verdere bende-theoretisering, maar... een van de vluchtwagens was daar ook een Audi 100. Uiteraard een nieuwer model, feiten dateren van '95. Maar, en ik impliceer hier zeker geen directe verbanden, maar er zijn toch een aantal parallellen:

  • Vluchtwagen, zoals vermeld

  • Agressieve, militaristische machtsontplooiing met professioneel materiaal

  • Cold case, nog steeds niet opgelost

  • 800.000 euro voor 8 man. Natuurlijk was het de bedoeling beide geldwagens te pakken.

  • zelfde regio etc...

Ik wil geen allusie maken op een direct verband. Wat ik wil zeggen is dat de "bandietenschool" blijkbaar succesvol afgestudeerde leerlingen heeft. Geleerd uit de pers of gewoon de volgende generatie - vader-op-zoon? En dan, dan word het natuurlijk interessant...