191

Re: Vragen

Ik denk ook niet dat een archief als dit ooit nog overzichtelijk kan worden hoewel ik begrijp dat daar met het oogmerk op nieuwe bewegingen alle nood aan is. 

Vergeten worden doen feiten van dergelijke aard nooit, ook zonder forum. Andreas en Ulrike zijn ook hun stempel blijven drukken ten tijde dat het internet er nog niet was. de nawee blijft zelfs generaties later. 

Ik vind het een heel knap forum maar zou persoonlijk geen discussie willen voeren over iets wat op het moment van de feiten al een leugen bleek te zijn en door de jaren heen zo vaag mogelijk werd gehouden. Eerder zou ik opteren voor hetgeen we hieruit leren en wat men preventief kan doen ook in betrekking tot de actualiteit.
Maar ik respecteer eenieders reden voor zijjn of haar zoektocht en betrokkenheid hierin.

Of ik anderzijds nog een bijdrage kan leveren? Vuurwapens behoren tot mijn vakgebied dus bij eventuele vragen daaromtrent, laat maar horen. Voorts wens ik iedereen een heel fijn en veilig uiteinde van het jaar!!

Re: Vragen

Groot verschil tussen bende van nijvel en de RAF is dat de bende nooit gepakt is, niemand veroordeeld. Wapenexperts zijn altijd welkom, misschien kunt u bv. aangegeven met welk soort wapens u ervaring heeft. Verder goed idee van dim, ofschoon best veel werk, denk ik.

193

Re: Vragen

Allereerst mijn oprechte wensen voor een beloftevol en gezond 2016 aan iedereen. smile

Sowieso kunnen de Bende van Nijvel en RAF niet in een adem genoemd worden doch de impact van hun daden, veroordeeld of niet, zijn van dergelijke aard dat ze de geschiedenis blijvend zullen tekenen en hierdoor hun stempel jammer genoeg op onze samenleving blijft drukken.

Ik ben hier in eerste instantie terechtgekomen door mijn recente contacten met wapenhandel Dekaise in Wavre. Via het net word je al snel gelinkt met die brutale overval. Sterker nog haalde na zovele jaren de Bende van Nijvel weer het nieuws omdat er nieuwe sporen waren opgedoken en ik bij toeval net een GP uit 84 en en pompactie had aangekocht bij Dekaise. Zelf doe ik hoofdzakelijk herstellings -en restauratiewerken aan wapens waarna ze weer verkocht worden en de voorkeur gaat uit naar wapens tussen WO2 en eind jaren tachtig.

Hier zitten al een aantal kenners tussen hoor ... Niet iedereen herkent zo maar even een Walther model op de toonbank van Dekaise en dan een vage foto ook nog. Dus wat dat betreft zijn de zware kalibers hier toch al aanwezig.

Hoe dan ook, indien je wat dat betreft ergens toch niet aan uit geraakt ... Geef maar een gil en ik zal zien wat ik kan doen. Vriendelijke groeten.

194

Re: Vragen

Waarom nog altijd een doofpot? Omdat deze bende nog altijd zeer actief is en hun kinderen de "zaak" hebben overgenomen.

195

Re: Vragen

Ik weet hem wonen, heb zijn adres zelfs er bij gezet maar werd gemodereerd.

196

Re: Vragen

Samenwerking met politie?

De vorige commissaris van Londerzeel was anders wel corrupt genoeg.

197

Re: Vragen

Ik geloof nooit dat de killer dood is. Om hem te vinden is er m.i. slechts één valabel instrument: het viertal robotfoto's dat duidelijk naar één en dezelfde persoon verwijst.

Re: Vragen

Robotfoto's kunnen ook gemanipuleerd worden. Hetzelfde geldt voor ondervraging onder hypnose. Men kan de gedachtengang van het slachtoffer een bepaalde richting insturen. Er hoeft niet eens criminele of corrupte bedoeling achter te zitten, maar bv. om een fout van het team (de verdachte laten lopen door inschattingsfout) te camoufleren.

Plus in bepaalde milieus / bevolkingsgroepen houdt men elkaar de hand boven de hoofd ongeacht de daden (zigeuners, oost-europa, maar onlangs n.a.v. gebeurtenissen in Brussel is dat ook gebleken).

Of hij heeft gewoon geen contact meer met familie: omdat hij een crimineel is, weggelopen uit gewelddadige familie, ze zijn reeds overleden, misbruik in kindertijd, ... Ik ken genoeg families waar niemand nog contact heeft met elkaar door ruzies (erfeniskwesties etc.). Eentje gaat in Frankrijk wonen na pensioen, de ene woont in Oostende en de rest van de familie in de Ardennen etc. Er is geen tastbaar bewijs dat hij dood is, enkel een veronderstelling ... maar het ganse onderzoek draait rond vermoedens.

Als hij moordde voor de fun (psychopaat), dan zal hij zeker niet gestopt zijn met moorden na de Bendefeiten. Dan zou men iedere moord moeten gaan nakijken of er geen link kan zijn. Hoever kan je daarin gaan? Misschien is hij in een ander land herbegonnen? Etc. etc.

Zonder tastbare bewijzen kom je nergens en zullen we waarschijnlijk nog veel fantastenverhalen lezen. Eén of twee keer per jaar komt er al eens iemand op het forum die de 'sleutel' heeft en dan door de mand valt of nadien spoorloos van forum verdwijnt.

199

Re: Vragen

Ik volg deze zaak al bijna 20 jaar ondertussen (ben afkomstig van regio Aalst) met wisselende interesse. Nu een jaar of 2 geleden kwam ik op een YouTube-film van een agent die getuigd over de overval in Aalst (zie onderstaand). Op zich niks special, maar steeds als ik terug met de Bende bezig ben, kom ik om één of andere reden steeds terug bij dit filmpje en wel om één bepaalde reden. 

Er duiken tijdens het interview 3 mannen op waarvan 1 (een grote) die wel zeer geintresseerd is wat de agent te vertellen heeft, een tweede die schrikt dat hij plots voor de camera staat en dan een derde die samen in beeld komt met de tweede en hem lijkt te kennen.

  • De grote duikt op rond 1.28 min achter de agent.

  • De tweede op 1.32 min schrikt en verdwijnt weer maar komt nog even hoofd in de grond terug in beeld.

  • Nummer 3 komt geheel rechts boven ook op 1.32 min in beeld en kijkt vervolgens naar nummer 2.

Ik weet niet wat het is, maar ik krijg steeds een onbehagelijk gevoel bij die beelden.

Ik heb lang getwijfeld om dit te delen maar bij deze, graag jullie mening.

» YouTube

PS: zou nr 3 op de beelden ook nummer 18 van op de robotfoto's kunnen zijn?

200

Re: Vragen

Normaalste zaak vroeger, toen was het al een belevenis als je een keer mee op tv mocht. Die mensen komen meeluisteren omdat ze zich ook afvragen wat er gebeurd is. Dat ze tegelijkertijd op tv komen is mooi meegenomen. Die mensen zijn dus geen daders. Je zou beter een onbehaaglijk gevoel krijgen als je het parket in actie ziet, hoort dat er desalniettemin een "optimale communicatie" is tussen politie en rijkswacht en dat het *dispositief* wordt ingezet op andere plaatsen in de stad die belangrijk zijn.