31

Re: Vragen

Persoonlijk denk ik dat de onderzoekers veel verder zijn dan ze laten uitschijnen. Alleen de eerste lichting is dood en ze zullen dus niet ver weglopen. De vraag blijft wie en wat achter de tweede lichting zit.

Dit blijkt ook uit het nieuws bij het verlaten van de tweede speurder onlangs: er werd gemeld dat er binnenkort een rondvraag komt naar info over deze tweede lichting bij de bevolking. Niets meer over de eerste lichting.

32

Re: Vragen

Mincky wrote:

Mensen die geen enkele bijdrage hebben geschreven hier op het forum, maar volgens mij inloggen om te kijken wie wat schrijft hier, kijken of er iets persoonlijks in hun profiel staat denk ik. Zo ook eergisteren, deze mensen logden in en schreven niets, nog nooit iets overigens.

Dit forum is een zeer open forum en dat zal het ook altijd blijven. Mensen moeten zich niet registreren om te kunnen lezen wat er geschreven wordt en ze moeten zich ook niet registreren om mensen hun profiel te kunnen bekijken. Zo zal er op dit forum ook nooit een afgesloten deel komen, alles moet door iedereen te lezen zijn (of je nu lid bent of niet).

De enige meerwaarde om je te registreren is om mee te kunnen doen aan discussie. Als mensen zich registreren en nooit iets plaatsen op het forum is dat hun keuze.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

33

Re: Vragen

OK, snap ik. Maar waarom dan inloggen om te lezen en dan niet reageren?

34

Re: Vragen

eenpintje wrote:

Welk spoor moet dringend onderzocht worden en biedt een redelijke kans op het vinden van de Bende van Nijvel?

Een Algerijns spoor lijkt me. Algerijnen zijn al eerder genoemd, klinkt misschien vreemd maar in Algerije had/heeft men er geen moeite mee om complete dorpen inclusief kinderen, vrouwen en bejaarden de keel door te snijden. Kan de killer een Algerijn zijn?

Re: Vragen

Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Hallo, ik ben Yves en woon in regio Aalst. Al een paar jaar ben ik gefascineerd door alles wat met de bende van nijvel te maken heeft. Komt dit omdat ik zelf in Delhaize gewerkt heb, of omdat het in mijn buurt gebeurd is, ik weet het niet.

Maar probeer alles op de voet te volgen en krijg de indruk dat gewone buitenstaanders en misschien getuigen meer willen bereiken dan de onderzoekers/gerecht zelf. En daar erger ik me aan. De gewone burger moet het zelf doen! Ik weet ook dat dit dossier nooit zal opgelost geraken, maar een kleine beetje hoop ik wel dat dit wel gebeurd!

Dus mijn vraag is: kan dit dossier ooit opgelost geraken? Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

36

Re: Vragen

Deze vraag stellen wij ons al 25 jaar. Persoonlijk denk ik wel dat we meer gaan te weten komen naar het hoe en waarom.

Re: Vragen

Ok dat is al een hele geruststelling! En ik wil gerust hiervoor mijn bijdrage doen!

38

Re: Vragen

Denk ik ook Raf, die reconstructie is gewoon een afleiding voor de oplossing. Nu komen er geheid zogenaamde bruikbare tips binnen, om zo getuigen en hun eigen onkunde te verdoezelen.

39

Re: Vragen

Om terug te komen op waar het echt om gaat: "Welk spoor zou dringend onderzocht moeten worden"?

Vandaag 09/06/2010 in De Morgen gelezen dat de verdachten van de roofmoord op een cafébaas (Andre Maroy) moesten worden vrijgelaten, niettegenstaande er vermoedelijk DNA van één van de verdachten was aangetroffen op een drinkglas in het café, dat door de daders van de roofmoord was vastgenomen. Er kon blijkbaar na 19 jaar nog een DNA-profiel worden opgesteld omdat het product dat toen gebruikt werd om vingerafdrukken te nemen een soort film over het DNA had gelegd. Met de huidige technologie is het blijkbaar mogelijk om een DNA-profiel op te maken.

Volgens de krant hebben de daders van de roofmoord, na de feiten nog enige tijd in het cafe " feest gevierd " om het welslagen van hun onderneming te vieren. Als dit waar is, beschikken zij over een zelfde eigenschap als de bendeleden: stoutmoedig en van niks bang.   De vier verdachten waarvan sprake, behoren tot de zgn. "Becker-clan". Werd in 1985 het onderzoek naar de feiten van Temse niet overgeheveld naar Nijvel omdat er concrete aanwijzingen waren naar een zekere Robert "Baloo" Becker. Dit spoor is echter nooit deftig onderzocht. Is het misschien geen tijd om de feiten in Temse opnieuw onder de loep te nemen en de familie " Becker " eens aan de tand te voelen.

Bovendien zijn er nog drie anderen binnen de Becker-clandie volgens het gerecht in aanmerking komen voor een moord in december van vorig jaar waarbij een vrouw met 60 messteken werd vermoord en naderhand werd gedumpt. Was de bende van Nijvel misschien een familieaangelegenheid en komt het aantal verdachten ( vier van de cafémoord en drie voor de steekpartij ) niet dicht in de buurt van het aantal bendeleden, waar nog steeds twijfel over bestaat.

Volgens mij ligt daar ergens de oplossing.

40

Re: Vragen

Baloo zit ergens in de bomen denk ik, geen spoor meer sinds 2001.