Re: Juan Mendez
Mendez werd met zes hollow point kogels vermoord. Hij werd vier maal in het hoofd geschoten (achter het linkeroor en in het linkeroogkas) en twee maal in de borst. Dit doet toch wel sterk denken aan de manier waarop Angelou, Vanden Eynde en Fourez-Dewit vermoord zijn.
Het doet u misschien sterk aan VDE, Angelou en Fourez-DeWit denken, maar dat heb ik dus niet. Niet alleen zijn de kogels anders en het wapen geheel anders, maar vooral Mendez is een uitgesproken afrekening, en dat zijn die anderen niet. Enige echte overeenkomst is dat ze van dichtbij vermoord zijn. Conclusies dat er een verband is, vind ik niet sterk gestaafd.
In elk geval waren de daders blijkbaar niet geïnteresseerd in de aktetas met persoonlijke documenten van Mendez. Ook een wapen van Mendez werd door de daders niet gestolen. Het wapen lag in een verborgen ruimte en werd enkele maanden na de moord door de nieuwe eigenaar van de auto gevonden.
Onder de auto werden twee hulzen gevonden. Rond de auto waren afdrukken van vrouwelijke stappen merkbaar in de sneeuw
Het was een duidelijke afrekening, dus natuurlijk geen interesse in aktetas. En wapen was kennelijk zo goed verborgen dat zelfs de politie het niet vond. Allemaal logisch. Maar die vrouwenvoetstappen zijn wel interessant en nieuw voor mij.