Waarom mij dit opviel is het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de bende erg goed op de hoogte was van politie posten en nieuwe wegen die pas open waren en deze ontweek tijdens hun vluchten. Mijn vermoeden is dat de bende instructies kreeg tijdens de vlucht... Had Bouhouche niet ergens een appartement waarop hij makkelijk een antenne kon plaatsen? Hij zou dus perfect kunnen dienen om de politie en andere diensten af te luisteren en de informatie door te spelen aan de bende tijdens hun vlucht (volgens Beijer was toch de logistieke tak ontdekt).
Aangezien Mendez Bouhouche kende, denk ik dat Mendez misschien een frequentie heeft opgevangen of gekregen en zo door het luisteren achter feiten is gekomen. Was hij niet erg onrustig op een bepaald moment? Misschien vergezocht?
Wat men overigens ook kon beluisteren waren Taxi diensten denk ik en het eerste autotelefoonnetwerk, het ATF 1 netwerk. Verder zag ik dat hij niet alleen die portofoons had maar ook nog enkele aanvullende attributen.
Oja, waarom zou een dief juist deze dingen tijdens een inbraak stelen? Lijken mij weinig waarde te hebben tenzij men niet wilde dat Mendez nog iets zou opvangen.
Nogmaals, misschien vergezocht maar misschien gaat er bij iemand een bel rinkelen?