gloacoster wrote:TTDDEET wrote:Ergens wel juist, Aalst is niet het enige. Beter een case als deze oplossen en daar uit verder werken.
Zoals ik al op dit forum had geschreven, als de aanslag in Aalst niet had bestaan, had dit forum niet bestaan. Behalve Temse (omdat er in Wallonië geen fabriek was die kogelwerende vesten maakte) gebeurde alles aan de andere kant van het land.. De Nederlandstalige kant van het land was niet zo geïnteresseerd in de aanslagen van de moordenaars, maar na Aalst kwam dit dossier in een stroomversnelling. En nu draait alles om Aalst, waardoor de rest van de feiten wordt verdoezeld.
Allen, even door het bos de bomen zien (of is dat eeuwig vermaledijde spreekwoord nou omgekeerd?). Zonder de feiten van '85 had dit forum niet bestaan, was er geen serie, en werd er over de Bende vandaag wellicht niet meer gesproken. Ik denk dat dit niet louter is te wijten aan de taalgrens, maar door de aard van de feiten; de drie geweldadige overvallen en de kinderen die daarbij zijn gestorven.
Zoals ik reeds eerder schreef, voor mij zijn de feiten van '82 en '83 even beestachtig, en elk slachtoffer verdient even veel respect. Echter; het overvallen van een wapenhandel, een juwelier die wordt gedood, een vermoorde taxi chauffeur ed; hoe spijtig ook maar hier zijn tientallen voorbeelden van in ons land van dergelijke zaken waarvan niemand vandaag nog naam of toenaam kent. Ik zou dus niet stellen dat de feiten van '85 de feiten van '82 en '83 verdrongen hebben maar eerder dat 'dankzij' de feiten van '85 wij nog steeds op zoek gaan naar daders van misdaden die anders wellicht reeds vergeten waren voor het grote publiek. Dat neemt niet weg dat indien je betrokken bent elk feit een persoonlijk drama is.