bertlagaisse, om te beginnen spreken we hier niet over wiskunde, maar wel over numerologie.
bertlagaisse wrote:Als men maar lang genoeg alle cijfers optelt kom je altijd een cijfer tussen 0 en 9 uit. Er zijn dus 10 mogelijke uitkomsten.
Dat is fout. ‘Tussen 0 en 9’ betekent in de leer der gehele getallen ‘van 1 tot 8’. Ik ga ervan uit dat u bedoelt ‘van 0 tot 9’. Maar dan bent u nog steeds fout. Als men de cijfers van getallen blijft optellen kan men nooit 0 uitkomen, minimaal 1. Er zijn dus 9 mogelijke uitkomsten en geen 10.
U heeft waarschijnlijk iets gelezen over numerologische kentgellen. Ieder getal heeft een kengetal van 1 tot 9. Als neonazi’s numerologisch attent zijn proberen ze kengetal 8 te bereiken. Met dien verstande dat 18 onaangeroerd blijft en voorrang heeft op alles.
Ik geef een voorbeeld:
(W)estland (N)ew (P)ost: 23 + 14 + 16 = 53 ; 5 + 3 = 8 (kengetal 8 dus)
Of, als je wil: 2 + 3 + 1 + 4 + 1 + 6 = 17 ; 1 + 7 = 8 (kengetal 8 dus)
Verwar numerogische voorschriften dus niet met wiskundige voorschriften. Volgens de nazi’s was zelfs Albert Einstein fout, niet omdat hij fout was maar wel omdat hij jood was. Als Michel Libert het over ‘le déchiffrement’ heeft moeten we beseffen dat we naar ‘goeroe Michel’ luisteren en niet naar ‘mathematicus Michel’. Ik denk niet dat er veel neonazi’s in staat zijn om nog maar te begrijpen wat een Einstein-tensor is, laat staan er te kunnen mee rekenen.
Nu moet ik me een paar dagen weghouden van dit forum. Ik heb examens wiskunde te verbeteren.