231

Re: Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie

Tja, van mij mag heel de regering gaan. Want welke verklaringen heeft de premier allemaal gegeven ivm Tunesie. Maar het is niet aan mij noch de plaats hier om politieke analyses te geven. Mocht de regering vallen zou dit natuurlijk gevolgen hebben voor wat deze Bende betreft of beter gezegd de verjaring. Er lag dacht ik ook nog heel wat wetgeving te wachten ivm slachtoffers van terrorisme (andere dan de Bendeslachtoffers maar wel met terugwerkende kracht naar bijvoorbeeld de feiten van de laatste week). Wat belangrijk is voor mij is dat het alweer het parket van Brussel is waar de fout gemaakt werd. Het enige waar ze daar de laatste tijd mee bezig zijn is wie moet wie opvolgen heb ik de indruk.

Generaal De Croo moest gered worden. Hoewel het een vergissing was. Anders hadden we een groot probleem.

233

Etienne1420 wrote:

Hoewel het een vergissing was. Anders hadden we een groot probleem.

Het parket kan natuurlijk ook nog altijd vorderen dat er niemand hoeft te worden vervolgd naar analogie met de zaak Chovanec » vrt nws

234

Ik word echt op mijn wenken bediend.

Ik zat mij  gisteren af te vragen hoe lang het zou duren voor men in deze zaak met een of ander sex schandaal zou boven komen of afrekeningen i.v.m. benoemingscarrousels.

En hop, vandaag in de krant:

Seksschandaal

Volgens onze informatie zou de magistraat bij het Brusselse parket die het dossier vergat, geen onbesproken figuur zijn. Er liep ooit een onderzoek tegen hem omdat hij betrokken was in een seksschandaal. Het dossier werd geklasseerd, maar hij kon die smet nooit afschudden. “Hij was niet incompetent. Maar ook geen sterk figuur”, zegt men ons. De magistraat zou ooit ook het bekende fraudedossier Beaulieu onderzocht hebben. Het dossier heeft ettelijke maanden onaangeroerd in de gang voor zijn bureau gelegen. De zaak is uiteindelijk op niks uitgedraaid.

Ik denk dat ik de naam van de magistraat ken. Het is echt niet de eerste keer dat hij iets in zijn schuif laat liggen (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij dat in de zaak met de Tunesiër bewust heeft gedaan). De man is duidelijk veel meer met andere dingen bezig dan zijn schuif uitkuisen.

Ik ben ooit via de Bende van Nijvel bij hem uitgekomen. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij iets met de bende te maken had.

(De schaamteloos rijke en zichzelf onaantastbaar voelende milieus die deze crisissen veroorzaken, demonstreren al van af het Romeinse Rijk, over de krankzinnige veertiende eeuw tot nu een moraal die steunt op oeverloos bezit, brutale macht en de belangrijkste drijfveer van het bestaan: Seks.)

235

Zal een tip geven. Post 10 van Coconut.

Ben niet zeker maar quasi zeker. Ik probeer hier de laatste tijd wat meer op mijn tellen te passen gezien mijn posts een bepaalde test moeten kunnen doorstaan. Smiley. (Bedankt voor de tip over de Smiley P51 , groetjes.)

Dirk Merckx is de blunderende magistraat die niets deed met het uitleveringsverzoek uitgaande van Tunesië aangaande Abdesalem Lasoued.

237

Heb jij daar ondertussen bevestiging van gekregen Scaramouche? Of ben je gewoon afgegaan op mijn tips?

In het nieuws van VTM van 13:00 gehoord (Dirk M.). Hieronder het artikel in HLN dat heel duidelijk over Dirk Merckx gaat.

» www.hln.be

"Onze redactie benoemt in de regel geen magistraten. Uitzonderlijk doen we dat wel omdat de man niet onbesproken is en eerder uitgebreid publiek in de pers kwam. Bovendien gaat het hier om een zwaarwichtige, publieke zaak - een dodelijke aanslag en een ontslag van een minister - waardoor er een groot en dominant maatschappelijk belang is."

De tekst hierboven staat in het krantenartikel van HLN dat ik hierboven aanstipte.

239

"Het gerecht sprak hem nadien vrij bij gebrek aan bewijs."

Alsof het in bezit zijn van een bankkaart van ... onvoldoende bewijs was ... en de getuigenissen van zijn chauffeur én de foto waarop ze samen stonden en die verkocht werd voor heel veel geld etc. geen bewijzen waren. Materiële bewijzen genoeg.

En euh, waar gaan ze hem dit keer naar "wegpromoveren". Onze terro expert. Wenen heeft hij al gezien.

Ah ... hij heeft er in feite weer niets met te maken want het dossier of document stak in een verkeerde kast en was zelfs nooit aanwezig op het bureau van Dirk. Maak dat mee op je 60 ste verjaardag. Oproep voor het forum, zullen we ons aanbieden op Justitie om de kasten daar eens op orde te zetten? (Flexi job?) Het zal dus de "klasseerder" geweest zijn, de laagste in rang. De Bonaventure Verastenhoven.

240

Nu worden alle pijlen op de bewuste magistraat gericht maar minstens even belangrijk is de vraag hoe komt het dat niemand vanuit de overheidsdienst Justitie een rappel gestuurd heeft naar het parket van Brussel over het uitleveringsverzoek.

(...) En is er dan geen controle? "Jawel", zegt Heymans. "De dienst uitlevering had dat actief moeten opvolgen, dat verzoek lag er al een jaar. Dus de FOD Justitie had had toch al eens moeten informeren." Ook dat is niet gebeurd. Conclusie? Ook het controlemechanisme heeft gefaald. (...)

Bron » www.vrt.be/vrtnws/