Re: Opgravingen Elouges
Geen spoor naar Bende van Nijvel bij graafwerken
Toch zéél bizar, ik zit nog veel vragen: Het zijn inéén keer allemaal Merovingers, maar ik veronderstel dat ze toch goede argumenten moeten gehad hebben om daar te beginnen graven, dus diene oude crimineel moet wel een fantastisch verhaal hebben gehad, of had die man veel fantasie of hebben ze hem veel wijsgemaakt? Of heeft de Bende van Nijvel nu nog altijd hoge contacten en maken ze de speurders nu nog belachelijk? Ik vraag mij af wie die oude man eigenlijk was?
Wel als ge alles van op nen afstand ziet, "beleest", is er een ding dat zeker is, niet Haemers enz., maar DAT alles de pot wordt ingevoerd. Hopelijk (nogmaals) ben ik mis maar hier moeten we ons ook dan geen illusies meer over maken.
Zo zie ik het ook, dit mag en zal gewoon nooit uitkomen. Iemand die ooit voor Vos gewerkt heeft en alles heeft meegemaakt in de rijkswacht en politie zegt het zelf. De Bende van Nijvel zit hoog, waren zijn woorden en dat is ook zo. Tegenwerking is en zal er altijd zijn in dit dossier.
Ik denk wel dat ze ook met de zware criminelen werkten, zoals De Staerke en Haemers en Borains, ook alleen al om een soort van dwaalspoor te creëren, die mannen wisten niet waar over het ging, gewoon veel poen op tafel en doen wat we zeggen. Ik denk zo omdat er veel te veel toevalligheden zijn die een link leggen naar die gangsters. Hun alibi was veel te licht of er was geen alibi en sommige zijn er gezien. De ene zal al meer betrokken geweest zijn als de ander in de raid, maar daar blijft het bij. Die gasten waren in contact met een persoon (bv Bultot) die een schakel was tussen daders en een mannetje die in contact stond met opdrachtgevers en die persoon (Bultot), ik geef zijn naam maar op als voorbeeld, maar hij komt in aanmerking. Hij is niet voor niets gevlucht.
Ze hebben altijd maar zitten zoeken naar die daders (zogezegd 3 kernpersonen) maar was het niet belangrijker op de opdrachtgevers te zoeken? Men zocht altijd in de verkeerde richting, alé ze zijn gestuurd om in die richtingen te zoeken, want als je dan ziet dat men in een bepaalde richting wil speuren word het niet toegelaten, dat zegt genoeg.
Iedere jaar nog een dwaalspoor bij creëren. Misschien wordt Vos net rijkelijk betaald om geen successen te boeken
Zo lijkt het wel, elk jaar ne keer in de schijnwerpers willen staan, zodat hij binnenkort weer in elke show mag zijn zeg je doen, net als in de boekskes.
Dan denk ik dat die ouwe boef zelf heeft gesleept met dat lichaam, hoe kan hij dat anders weten, ik zeg, ondervraag de man en nog eens en nog eens!
Leeft die man nu nog? Ik dacht het niet zeker.
Er zal nooit enig spoor of bewijs over deze bende gevonden worden
Inderdaad, want de zaken die ze kunnen onderzoeken die enig verband zouden kunnen hebben, onderzoeken ze gewoon niet. Voor hen is het zever, maar waarom geloven ze dan de eerste beste crimineel wel? Het spoor die niet onderzocht werd (en waarschijnlijk zijn er zo nog) is er één met verbanden die je kan aan elkaar knopen en hoe meer je graaft hoe meer puzzelstukken in de puzzel passen. Dit is dan gewoon zever. Als er eind 2009 geen beweging is, dan moet dit verhaal openbaar gemaakt worden.