Re: Gladio B
"Het complotdenken kent geen toeval en geen incompetentie. De wereld is een netjes aangeharkt universum van oorzaak en gevolg, waarin elk vuiltje uit de weg geruimd kan worden met de vraag: wie had er belang bij."
Toeval en incompetentie. Het lijkt wel of 'complotters' niet willen aanvaarden dat het bestaat.
Het argument dat de oorlogen na 9-11 heel veel opdrachten opleverden en dus geld en rijkdom, weerleg ik. Na 9-11 is de VS met een factor 10 beter beveiligd. De kosten voor deze beveiliging rijzen de pan uit. Het land heeft zich zelf in armoede gestort. Het systeem werd onbetaalbaar.
Om nog maar de te zwijgen over wat de oorlogen in Irak en Afghanistan gekost hebben. Het land staat op het randje van bankroet, de economie staat op instorten, de schulden zijn hoger dan ooit. 'De Amerikaanse bedenkers' van 9-11, moeten ontzettend dom geweest zijn. Het systeem staat op instorten. Amerika moet het hebben van wereldhandel. Degene die 9-11 bedacht hebben, moeten een grote hekel aan de VS hebben gehad. De VS isoleerde zichzelf ermee.
Het is vooral kwetsend is. Complotters zeggen eigenlijk tegen de families van de slachtoffers, ze zijn vermoord door eigen mensen. Het moge duidelijk zijn, ik heb een grote afkeer jegens complotdenkers. Ik omarm het systeem dat er harde bewijzen moeten zijn alvorens iets te geloven.
Toch heb ik geen keuze dan mijn best te doen, om andersdenkenden te respecteren. Al was het maar omdat we allen hetzelfde doel hebben. De Bende van Nijvel te ontmaskeren.