Insp. Witse wrote:Bossi, wanneer je onderstaande leest (is al enige tijd geleden neergeschreven), dan begrijp je toch meteen waarom de CWB het vaak in Keulen hoort donderen.
In 2010 wordt Lionel Ruth uit de cel gezet. Hij blijkt wapens uit het Bende-onderzoek mee naar huis te hebben genomen. Rond die tijd is het aantal CWB-speurders geslonken tot twaalf. Er wordt een nieuwe directeur aangesteld bij de federale politie in Charleroi: Jean-Luc Duterme, een rijkswachtofficier die in 1983 de speurders Franz Balfroid en Gérard Bihay wegstuurde, die als eerste de Bende situeerden binnen de rijkswacht.
Link nu Ruth even met de duikactie..
Jean Luc Duterme, de officier dat opdracht gaf om ook stukken uit het dossier te verbranden. Onbegrijpelijk maar begrijpelijk dat daarover een Proces Verbaal van inlichtingen is opgesteld door Eddy Vos. Zoals gebruikelijk in Rijkswachtkringen en ex-Rijkswacht wat hem niet in dank is afgenomen.
edd wrote:Indien de R4 op de foto en op de film, de R4 van de onbekende mannen zou zijn, denk je niet dat ze dan inmiddels al lang geïdentificeerd zijn?
Van het ter plaatse zijn ivm de namiddagzoeking, daarvan bestaan PV's en PV's van inlichtingen, edd. Ook een verslag is opgemaakt door de 11de Genie van Burcht van hun werkzaamheden en toegevoegd aan het dossier.
Van zodra het mij toelaat neem ik heden namiddag of ten laatste morgen contact op met de leidinggevend Commissaris van de CWB. Het is mij momenteel onbekend of er confrontaties zijn uitgevoerd tussen Goossens om eventueel mogelijke verdachten te kunnen aanwijzen die de Donderdagvoormiddag aanwezig waren ivm de jute zak.
gloacoster wrote:"Duiker en assistent zijn niet ter plaatse gebleven. Zij zijn vertrokken nog voor de drie 'niet geïdentificeerde personen zijn vertrokken met de R4." Dan laat ik je de foto zien (die je zeker kent) met de Jeep van de duiker, combi rijkswacht enz.
En om te vervolledigen, de rode Peugeot 205 van Goossens destijds. Maar de foto heeft ken enkel verband met de mysterieuze ochtendduik. Deze ochtendduik is onder geen enkele beding in verband te brengen met de foto. Nogmaals, vandaar de opsporingen naar de drie ongeïdentificeerde personen die hadden wat ze zochten.
gloacoster wrote:Je antwoordt: "Die foto dateert van Donderdagnamiddag 6 november 1986, Eric. Dat weten we wie de diensten daarvoor opvorderde." Dus je bewijst zelf dat de duiker nog ter plaatse was in de namiddag. Dit is tegenstrijdig met je uitspraak 1.
Goossens en de duiker hebben na hun eerste werkzaamheden voor de 'onbekende drie personen' de plaats verlaten. Zijn rond de middag op nieuw ter plaatse gekomen voor de andere opzoekingen die door de 11 de Genie van Burcht zijn aangevat in de namiddag. Zo eenvoudig is het. Dus geen enkele tegenstrijdigheid met mijn toelichtingen.
gloacoster wrote:En op je vraag: Waarom zou Goossens ter plaatse moeten blijven samen met de duiker? Niet samen met de duiker maar... Omdat Goossens verantwoordelijk is van de oevers en de dijken, al klinkt dit een beetje absurd, het is zo. Dat het nu de eenzame duiker is, of de Genie die daar gaat duiken, moet Goossens ter plaatse blijven.
Dat Goossens verantwoordelijk was voor de oevers en de dijken klinkt helemaal niet absurd. Heb ik ook nooit geschreven. Deze man had een een verantwoordelijkheidsfunctie. Dat is zelfs niet te betwisten.
Zowel voor de mysterieuze duik van Donderdag 6 november 1986 in de voormiddag als voor de werkzaamheden door de Genie in aanwezigheid van geüniformeerde Rijkswachters en BOB'ers die dan wel gekend zijn, wanneer de opsporingswerken beëindigd zijn hoeft Goossens niet ter plaatse te blijven.
Nogmaals voor alle duidelijkheid, duiker met de Toyota Jeep en Goossens zijn opnieuw ter plaatse teruggekomen om de werkzaamheden van de Genie bij te wonen. Goossens is daarvoor opgevorderd gezien zijn verantwoordelijkheidsfunctie.
Probeer nu die twee zaken te scheiden en dan hoop ik dat je begrijpt waarom er opsporingen zijn naar de drie 'ongeïdentificeerde' personen met de R4 bij de vroege ochtendduik en waarvan geen enkel Proces Verbaal is terug te vinden met de nodige documenten van een in beslagname betreffende de jute zak.
Coconut wrote:Als je niet wil dat iets bestaat dan laat je dat gewoon verdwijnen, opgelost. Of het nu een zak in het water is, een lijst in een schrijfmachine of een wapen of twee.
Waarvoor men Ruth al meermaals in aanmerking heeft kunnen nemen ivm verschillende wapens. Ik sluit de link tussen zijn wandeling met Lammers en de jute zak echter niet uit, Coconut. Over nog andere bijkomstige onderzoeken spreek ik mij niet uit omdat ze niet aan de bende gerelateerd zijn en waarvan Ruth verdacht werd.