“ Het moment dat ik mijn vrouw daar zag liggen, verdwijnt nooit meer van mijn netvlies. Wat mij pijn doet, is dat haar zoiets is overkomen, en dat ik niks heb kunnen doen. Had ik nu één of twee van die mannen kunnen neerknallen, dan had ik tenminste nog íéts gedaan. We hebben van 26 oktober tot half december in het ziekenhuis gelegen. Ik was enkel aan mijn arm en mijn rug gekwetst maar mijn vrouw, die naast mij lag, was op sterven na dood. Ze heeft vier dagen tussen hemel en aarde gezweefd, bewusteloos.”
“Beijer vraagt om mij thuis te mogen bezoeken, maar ik zeg dat ik alleen een ontmoeting in het gerechtsgebouw wil, met de procureur erbij. Tijdens dat gesprek geeft Beijer toe dat ze met vier waren, en dat het de bedoeling was om me te vermoorden. Beijer, Bouhouche en nog twee anderen, van wie hij de naam niet wil zeggen.”
En dan Kurosawa, relevant aan jouw laatste bericht:
“ Beijer vraagt om mij thuis te mogen bezoeken, maar ik zeg dat ik alleen een ontmoeting in het gerechtsgebouw wil, met de procureur erbij. Tijdens dat gesprek geeft Beijer toe dat ze met vier waren, en dat het de bedoeling was om me te vermoorden. Beijer, Bouhouche en nog twee anderen, van wie hij de naam niet wil zeggen.”
Niks nieuws onder de zon dus.
Waarom zou Beijer toegeven dat hij ook rechtstreekse schuld heeft aan zoveel verschrikkelijk leed van de wandaden toegeschreven aan de “Bende van Nijvel”?