Re: Aalst: Tijdlijn

4 minuten 27 seconden, maar je begreep het. Voor de rest, moet u de getuigenis van René de Jonghe nog eens herlezen en de locatie van de slachtoffers en het aantal afgevuurde schoten visualiseren. Als er een of meer moordenaars achter klanten aan rennen om ze te vermoorden, zeg je dat het gewoon een overval is en dat ze het zo eenvoudig mogelijk doen. U zult begrijpen dat ik uw analyse niet kan delen.

92

De feiten in Aalst heb ik samengevat in deze reconstructie » Forum

De locatie van de slachtoffers en de hulzen is me perfect duidelijk, zowel binnen als buiten. Als het doel was om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, dan hadden ze in het warenhuis nog tientallen mensen kunnen neerschieten. Maar dat deden ze niet. Waarom ze dat niet deden? Dat wordt heel duidelijk als je ziet wat ze in het warenhuis roepen en verzamelen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

93

In de theorie van afpersing is het niet nodig om iedereen te doden, maar alleen om druk uit te oefenen en terreur te zaaien.

Aan de andere kant, als het doel alleen was om te stelen of mensen te doden, was het niet nodig om naar Aalst te komen waar de gendarmes op wacht stonden, maar naar de rest van het land, waar de gendarmes niet waren.

Wanneer afpersing wordt gepleegd, is het belangrijk om te laten zien dat je de sterkste bent, dat niemand het doelwit kan helpen, en dat is wat ze deden.

Ben wrote:

De feiten in Aalst heb ik samengevat in deze reconstructie » Forum

De locatie van de slachtoffers en de hulzen is me perfect duidelijk, zowel binnen als buiten. Als het doel was om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, dan hadden ze in het warenhuis nog tientallen mensen kunnen neerschieten. Maar dat deden ze niet. Waarom ze dat niet deden? Dat wordt heel duidelijk als je ziet wat ze in het warenhuis roepen en verzamelen.

Dit is zeker het probleem met deze kwestie : te veel doden voor simpele oervallen , niet genoeg voor terrorisme.
Het ging niet om het doden van zoveel mogelijk mensen, het ging om steeds meer doen om iets te krijgen.

95

Over de tijdsduur van de raid in Aalst heb ik verschillende versies gehoord van journalisten, advocaten, ex-speurders en nabestaanden. Ik houd het voor mezelf op 13 minuten, wat naar mijn mening te lang is voor een overval waarbij geldgewin het enige motief kan zijn. Wat we waarschijnlijk nooit een deftig en eenduidig antwoord op zullen krijgen, is het aantal handlangers dat op de parking en/of in de winkel al aanwezig was voorafgaand aan de overval en hoe ze onderling met elkaar in contact stonden.

Zeker is dat er bij het rusthuis een wagen van de daders stond en dat er aan de Frans Blanckaertdreef een groene, gedeukte Golf werd gezien. Weet iemand wie er in die periode op de hoek van de Parklaan en de Frans Blanckaertdreef woonde? Ik heb gehoord dat de bewoners een café hadden in Dendermonde, waar leden van de Bende de Staercke samenkwamen met mannen die gelinkt zijn aan het VMO uit de omgeving van Temse. Dit is echter onder voorbehoud, want ik kan deze beweringen niet bevestigen. Ik hoor vaak geruchten waarvan meer dan de helft niet klopt. Ikzelf weet niet wie daar woonde.