K& wrote:De wapens die gevonden werden drie dagen na de overval in Overijse-Braine in het Osbroekpark zouden er kunnen op wijzen dat toen reeds gepland was een derde overval simultaan met Overijse en Braine te laten gebeuren.
Stel dat de wapens die door spelende kinderen in het park gevonden zijn aan de bende toebehoorden lijkt dit me eerder om een eventuele vlucht te dekken. Vooral in Aalst was de mogelijkheid aanwezig dat de parking geblokkeerd zou raken, dit gebeurde ook bijna. Dat de wapens door de bende neergelegd zou worden voor gebruik tijdens de overval lijkt me onwaarschijnlijk, waarom eerst door een stikdonker bos scharrelen om wapens te zoeken, daarna de auto weer in om de overval te plegen. Ik zie daar ook geen meerwaarde van in.
Overigens denk ik dat de wapens niet tot de bende behoorden, er is nooit een aanwijzing voor gevonden, het is slechts een hypothese.
K& wrote:binnen het uur kreeg ik reeds 8 verschillende versies over Finné en in het boek van David staat er nog iets over een gijzelaar wat ik niet wist. Ergens staat hij op een ladderke affiches te pappen (CVP) voor de verkiezingen en plots is hij in dit boek gijzelaar en wordt doodgeschoten bij het buiten gaan.
Welke versie is waar? Volgens mij is er in Overijse een spelend jongetje gegijzeld en weer los gelaten, dit is ook te zien in de Franse reconstructie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.